مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

RONY*GSM 25-01-2012 05:43 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

معايا عربية فيرنا الدرجسيون فى رعشة من اول ال 80 ص و اول ما بتزيد السرعة على 120 و اجى اهدى العربية كلها بتهوهزة جامدة اوى بتحس ان العربية هتتفكك ص سوال تانى عندى رعشة فى العربية و انا واقف هل الانجكشن عاوز يتنظف ولا قواعد الماتور ؟؟

محمد فيصل 25-01-2012 05:49 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اكشف على العفشة وبيض الطرف وجلب المقصات
راجع الترصيص وحالة الاطارات والجنوط
نظف البوابة وغير فلتر الهواء ومحتمل قواعد الموتور اذا كانت السيارة مر عليها 5 سنوات فأكثر
ان شاء الله لن تجد اى شكوى اخرى

M.TONSY 25-01-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RONY*GSM (المشاركة 602957)
معايا عربية فيرنا الدرجسيون فى رعشة من اول ال 80 ص و اول ما بتزيد السرعة على 120 و اجى اهدى العربية كلها بتهوهزة جامدة اوى بتحس ان العربية هتتفكك ص سوال تانى عندى رعشة فى العربية و انا واقف هل الانجكشن عاوز يتنظف ولا قواعد الماتور ؟؟

اعمل تربيط للعفشة كويس وظبط زوايا ورا وقدام وكمان ترصيص للعجل ودول ممكن تعملهم عند اى مركز لبريدجستون عندهم اجهزة حديثة وفنيين كويسين ولو عايز اوصفلك فى واحد فى ش مراد بالجيزة جنب الكنيسة علطول ونظف البوابة والحساسات وغير البوجيهات وان شاء الله كله هيبقى تمام

screamseko 25-01-2012 05:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RONY*GSM (المشاركة 602957)

حتة وانت ماشي دي يبقي الجنوط عايزه تترصص وابقي اكشف عالجنوط لو فيها حاجه معووجه ولا حاجه
حتة وانت واقف من غير مفتي والله اعلم يمكن البنزين مش واصل كفايه للمتور وعايز تنضيف والخبرا هنا يفيدوك اكتر ان شاء الله :23_10_13:

RONY*GSM 25-01-2012 06:45 PM

مع العلم انى فى رعشة فى دواسة الفرامل فى السرعة بعد ال 100 و العربية موديا 2010

RONY*GSM 25-01-2012 06:46 PM

موديل ****

محمد فيصل 25-01-2012 07:36 PM

الشكوى مع الفرامل
:الطنابير وحشة
لو مركب جنط سبور غير لجنوط حديد يابانى اصلى 14 مع كاوتش 185/60/14

الساعة الآن 03:33 AM.