مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جاك JAC (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=144)
-   -   اختبار التصادم للجاك b15 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=98029)

wghania 04-06-2010 03:34 PM

رد: JAC B 15

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!

temo 04-06-2010 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman (المشاركة 193683)
اولا خامات العربية مش جلد الخ كما ذكرت حضرتك دة كله فينيل او جلد صناعى وخامات فعلا متدنية هذا من ناحية وليس من الضرورى ان الشركة تقوم بصناعة اوناس وشاحنات ان بكل سهوله تقوم بصناعة سيارة جيدة هذا ليس معيار انا مش بقلل من شأن السيارات الصينية لكن فى جودة وتشطيب السيارة ولو هى فعلا زى ما انت بتقول المفروض انها تحقق مبيعات وتكون رقم صعب
وموضوع جودة بناء المقصورة والتشطيب دة مش فى بس الصينى لكن فى عربيات كتير حديثة ويابانية وكورية وهى سمة العصر زى الكيا السيراتو وكاريينز واللانوس والالنترا كلها مواد التابلوة من بلاستيك قاسى الرخيص ودة مش ينتقص من اداء السيارة ولا من قيمة السيارة لكن طبعا كنوع من جودة بناء المقصورة الخ مهم جدا لناس كتير

واضح انك واخد موقف من B class لدرجة واضحة جدا في مشاركاتك الخاصة بالعربية ديه !!
وبصراحة معرفش ليه هل موقف شخصي و يمكن عشان صيني !!
مع ان في بعض مشاركاتك بتشكر في اسبيرانزا مثال التيجو والخ !!
وانا اعتقد ان B class تتفوق على اسبيرانزا في جودة الخامات والشكل وهذا بشهادة كل من شاف العربية وجربها وليس هذا هجوم على الاسبيرانزا ولكن لمعرفة سبب اعتراضك على B class أو jac عموما !!؟؟
وفي النهاية نشكر اهتمامك و ودقة ملاحظاتك واهم حاجة نسمع منك الف مبروك , ربنا يبارك لكم فيها , اي حاجة تفرحنا كده

odaoda 06-06-2010 11:13 AM

ازيك استاذ تيمو
اخبار العربية معاك اية عاملة كام كيلو؟
ربنا يباركلك فيها يارب

odaoda 06-06-2010 11:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman (المشاركة 193683)
اولا خامات العربية مش جلد الخ كما ذكرت حضرتك دة كله فينيل او جلد صناعى وخامات فعلا متدنية هذا من ناحية وليس من الضرورى ان الشركة تقوم بصناعة اوناس وشاحنات ان بكل سهوله تقوم بصناعة سيارة جيدة هذا ليس معيار انا مش بقلل من شأن السيارات الصينية لكن فى جودة وتشطيب السيارة ولو هى فعلا زى ما انت بتقول المفروض انها تحقق مبيعات وتكون رقم صعب
وموضوع جودة بناء المقصورة والتشطيب دة مش فى بس الصينى لكن فى عربيات كتير حديثة ويابانية وكورية وهى سمة العصر زى الكيا السيراتو وكاريينز واللانوس والالنترا كلها مواد التابلوة من بلاستيك قاسى الرخيص ودة مش ينتقص من اداء السيارة ولا من قيمة السيارة لكن طبعا كنوع من جودة بناء المقصورة الخ مهم جدا لناس كتير

ياريت حضرتك تركب السيراتوا والكارينز وتدفع ما لا يقل عن 30000 زيادة فلسعر
لكن احنا الحمد الله مقتنعين بالعربية واحنا ملاكها يعنى احنا الى بنركب يعنى احنا الى بنجرب
وادام احنا مقتنعين يبقى ملوش داعى كلام حضرتك عن الجاك بلذات مع انى متأكد مليون المية انك مركبتهاش
عموما الموضوع واضح للجميع ومحدش بيضرب حد على ايدة انة يجيب عربية صينى
فى سعر وفى امكانيات وموتور وكل شئ وكل واحد يقرر
حضرتك معاك فلوس السيراتنوا والكارنز هاتها وربنا يباركلك فيها
احنا بقى مش معانا فجبنا صينى جاك بكماليات السيراتو وبتصميم ايطالى وموتور متسوبيشى وبسعر اقل من السيراتو 40000 وربنا يباركلنا بردو
وعلى فكرة انا لو معايا فلوس السيراتوا كنت هجيبها
لكن نفسى اعرف اية سبب الهجوم الغير مبرر على الجاك بلذات

يلا ما علينا

temo 06-06-2010 02:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda (المشاركة 194763)
ازيك استاذ تيمو
اخبار العربية معاك اية عاملة كام كيلو؟
ربنا يباركلك فيها يارب

الحمد لله وسلامي لك
العربية عاملة 750 ك لاني سافرت خارج مصر حوالي 6 ايام
ولكن العربية ما شاء الله وحول ولا قوة الا بالله خطيرة بمعنى الكلمة رفاهية عالية جدا وماتور وعفشه فوق الممتازة وصالون فخم بشكله وخاماته وشكلها الخارجي طبعا بدون نقاش
ولكن المشكلة واعتبرها مشكله جميلة ان طول ما انا ماشي بالعربية كل شوية حد يوقفني ويتفرج على العربية ويسأل عن وكيلها وسعرها لدرجة ان وجود الاولاد معي في العربية لا يمنعهم من السؤال ولكن كل هذا لا يضايقني لكن الغريب ان مره واحد قال لي ممكن اسوقها ولكني اعتزرت له بطريقه كويسه .
ودعواتي لك وكل من يمتلكها والجميع التوفيق

الساعة الآن 03:54 AM.