مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   أوبترا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=156)
-   -   هي ليه الناس بتكره الاوبترا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=86031)

محمد اشرف 04-06-2012 03:57 PM

رد: هي ليه الناس بتكره الاوبترا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا رايي الشخصى مش بحبها لسبب ان العربيه شكلها عجوزه شويه + سعرها غالى اوى على امكانيتها وشكلها ده لو غيروا شكلها تكون احلى

eng/walaaeldeen 04-06-2012 05:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel 83 (المشاركة 668621)
خلي بالكوا ياجماعه ولوجه الله تعالي ارجو من اللي يعرف اللي هقوله دلوقتي يحاول ينشره علي قدر استطاعته سواء علي النت اوعن طريق الموقع اوعن طريق اي شئ اخر وفقط لوجه الله تعالي لكي نناقش مسائله مهمه جدا في بلدنا واللي ملاحظ ان مفيش حد علي الموقع بيتكلم عنها المهم انا اشتريت اوبترا 2011 زيرو من البلال موتورز بالداون تاون في الاسكندرية اكيد عرفينه طبعا ربنا ينتقم منه ومن امثاله وحسبنا الله ونعم الوكيل فيه وفي امثاله الذين يغشون الناس وينشرون الفساد في الارض وفي بلدنا الحبيب مصر ومسواه جهنم هوه واللي شغالين معاه المهم مشيت بالعربيه 480 كيلو فلقد لاحظت بعض التغيرات في طلاء الاكصدام الخلفي فذهبت لمركز صيانه المنصور بالعامريه فقال لي ان الاكصدام الخلفي مرشوش فصدمت فقدمت شكوي لمدير مركز الصيانه انني قد اشتريت سياره جديده بها اكصدام مرشوش من البلال موتورز فقال لي سوف نرش لك هذا الاكصدام مره اخري فرضيت بأمر الله وبعد فتره زمنيه قليله ذهبت الي سمكري بالخارج فقال لي انه ليس فقط الاكصدام الخلفي فقط مرشوش وانما الاكصدام الامامي ايضا والرفرف اليمين الامامي ايضا والله علي ما اقول شهيد انني لا اتجني علي احد ولكنني فقط اشعر بالظلم فانني وثقت في اسم منصور العريق وشركة جنرال موتورز العريقه واشتريت هذه السياره التي لا تجعلني انام الليل حزنا وظلما فقدمت شكوي لجنرال موتورز فقالوا لي بعد تعب قلب طويل احنا مش هنقدر نعملك حاجه سوي رش هذه الاجزاء مره اخري علي نضافه بدل العك اللي عامله البلال موتورز وعدي البلال موتورز بعملته ومحدش حاسبه للهسف حتي منصور محسبهوش علي انه بيسوء له سمعته ولله الامر من قبل ومن بعد وحسبنا الله ونعم الوكيل

السلام عليكم
ربنا يخلف عليك روح اشتكيه في حماية المستهلك بس اهم شيئ انك تقدر تثبت كلامك بشهود
والله المستعان

sherifabden 26-06-2012 11:37 PM

انا برضه مستغرب جدا من الهجوم الحاد ع الاوبترا MAD
واعتقد العيب مش في الاوبترا
العيب في المصريين اللي عندهم عقدة من الياباني
يقولك لو فات الياباني مش هيرجع تاني
والكوري بوري
مع احترامي لكل صاحب للاراء السابقة
الا ان في سيارات كوري احسن بكتير من اي سيارة ياباني
ابسط مثال على كده هوا ان الالنترا الجديدة تفوقت ع الكورولا في جايزة افضل سيارة في امريكا
الاوبترا عريية ممتازة
وانا مرة سافرت بيها ساعتين من سوهاج لاسيوط
ورجعت بيها تاني
وبصراحة مفيش فيها اي عيوب
العربية كانت ثابتة جدا مع اني كنت ماشي على سرعة 160 ع الطريق الزراعي وما ادراك ما الطريق الزراعي غرز وحفر وجبال مش مطبات والعزل الصوتي والحراري ممتاز وعفشتهتا معقولة جدا (مش ناعمة)
وفي الاخر لازم اقول
لو فات الكوري مش هيرجع تاني
والياباني بوري
:GROWIN~12::GROWIN~12:

abdohtaby 05-08-2012 07:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden (المشاركة 703732)
انا برضه مستغرب جدا من الهجوم الحاد ع الاوبترا MAD
واعتقد العيب مش في الاوبترا
العيب في المصريين اللي عندهم عقدة من الياباني
يقولك لو فات الياباني مش هيرجع تاني
والكوري بوري
مع احترامي لكل صاحب للاراء السابقة
الا ان في سيارات كوري احسن بكتير من اي سيارة ياباني
ابسط مثال على كده هوا ان الالنترا اولا في جايزة افضل سيارة في امريكا
الاوبترا عريية ممتازة
وانا مرة سافرت بيها ساعتين من سوهاج لاسيوط
ورجعت بيها تاني
وبصراحة مفيش فيها اي عيوب
العربية كانت ثابتة جدا مع اني كنت ماشي على سرعة 160 ع الطريق الزراعي وما ادراك ما الطريق الزراعي غرز وحفر وجبال مش مطبات والعزل الصوتي والحراري ممتاز وعفشتهتا معقولة جدا (مش ناعمة)
وفي الاخر لازم اقول
لو فات الكوري مش هيرجع تاني
والياباني بوري
:GROWIN~12::GROWIN~12:

:Wkiss5::Wkiss5::Wkiss5:: Wkiss5:

lenasam 14-08-2012 03:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kj1 (المشاركة 667479)
عيوبها هو التوكيل والعفشة ده من راى الى راكبينها

ممكن توضح اكتر

الساعة الآن 12:15 PM.