مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai هيونداى (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء.... (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=9847)

hamdymsr 25-06-2009 03:16 PM

رد: Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء....

انا موجود والله يا دكتور بتابع الناس وبحاول اتخذ قرار سليم وغير متسرع لأنى بصراحة متسرع جدا واللى مخلينى صبور الأيام دى الوعكة المادية ربنا يكفيك ويكفينا شرها ... بالمناسبة انا مش قريب حمدى لادا ههههههه .... واسمى حمدى مصرية وليس مصر ... قالولى بتحب مصر قولت مش عارف

dr.darsh 25-06-2009 06:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 55679)
الله الله عايزين آراء كمان ! أنا شايف لغاية دلوقت الغالبيه بتقول سيراتو ! يمكن علشان حبايبى نفسهم

حد من المنتدى يبقى عنده سيراتو أو فعلا شايفين انها الآحسن و الآفضل ( ماختلفناش ) بس أنا برده

لسه ما حدش قال لى ان عنده أكسنت أو عند حد من قرايبه علشان ناخد معلومات مباشره موش من كتيب !

عموما أنا لسه متصل تليفونيا بمعرض سيارات فى النزهه الجديده و هوه ما يعرفنيش و سألته عن النيوسسراتو

و قاللى عنده خليجى كاملة المواصفات و ب 119500 ج يعنى أرخص من التوكيل ب 6400 ج و طبعآ العهده على

الراوى و سأنزل مساء أعاينها لمجرد العلم بالشىء !

يا جماعه شراء سياره ده زى الجواز ممكن يبقى عن حب أو زواج عقل أو الاثنين ! ويبدوا انى ح أدوخكم

و أدوخ دوخة الدكتور درش ! ( الا م الحق يعنى مافيش ولا كلمه عن الاسبرانزا يا درش ؟؟ )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

يا دكتور ماهو برضه حضرتك مش موضح وجهة نظرك في الموضوع بالظبط
يعني مثلا الاقتراح اللي حضرتك وضعته ده سببه ايه؟؟
علشان السيراتو غالية؟...ولا عشان ما تبعش الكورولا(عزيزة عليك مثلا)....ولا الأكسنت عاجباك؟

متهيألي لو السبب مش تمسكك بالكورولا يبقى الاقتراح بتاعي كويس جدا....طالما فكرت في ما هو أقل من السيراتو يبقى لازم لازم لازم تشوف الصني وخصوصا ان عليها عرض اليومين دول لغاية آخر يونيه
يعني العربية اللي بقولك عليها ب 93 ألف هي أصلا ب 96 ألف قبل الخصم(3 ألاف جنيه)
الفرق بينها وبين الأكسنت أكبر بكتير قوي من ال 10 ألاف اللي ممكن توفرهم لو جبت الأكسنت

_أما بالنسبة للأسبرانزا والله لسه لغاية دلوقت ما مشيتش بيها يجي كيلومتر واحد
في مشكلة في الترخيص (رقم الشاسيه لم يعتمد في المرور)

sam ram 25-06-2009 06:28 PM

اول فئه في السيراتو اوتوماتيك ب 109 الف تقريبا و بالتالي تفرق عن الاكسنت 25 الف بس ...
وحتى لو بالحجز ممكن حضرتك تجيبها من اي معرض زياده الفين تلاته بالكتير ..واللون اللي يعجبك .. توتو على كبوتو ...
متهيألي الفرق كده مش كبير اوي طالما حضرتك مش مهتم بال ABS والجنوط ال 17 و الفرش الجلد و الستارت كي و فتحه السقف والنواكل و الطاره المالتي والتكييف التاتش والباركينج سنسور
ده غير الايرباج للراكب الامامي ( اقول للحاجه عليك دلوقتي) ... ptmnlo123per193
(ربنا يخليهالكم و يخليك للاولاد )

ده غير طبعا الفرق بين السيراتو و الاكسنت ... الموتور (هورس باور و عزم ) و فرق الفئه و الحجم (شنطه و صالون ) و التصميم الجديد و الفتيس الترونيك ptmnlo123per1106
لو فرق السعر مش حيأثر على حاجه تانيه اهم ..
تبقى السيراتو

سيراتو يا دوك ... سيرااااااتو ... والهاي لاين كمان ptmnlo123per1105

dr.darsh 25-06-2009 06:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram (المشاركة 55741)
ده غير الايرباج للراكب الامامي ( اقول للحاجه عليك دلوقتي) ... ptmnlo123per193

لو فرق السعر مش حيأثر على حاجه تانيه اهم ..
تبقى السيراتو

سيراتو يا دوك ... سيرااااااتو ... والهاي لاين كمان ptmnlo123per1105

هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههه

أنا حعيط من الضحك والله :)

Dr. Bolbolan 25-06-2009 07:25 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram http://www.masrmotors.com/vb/rmdan-2...s/viewpost.gif
ده غير الايرباج للراكب الامامي ( اقول للحاجه عليك دلوقتي) ...

تصدق ان هم اللى موش عاوزين السيراتو ! و بعدين بيفهموا فى العربيات أجدع من بعضهم !

و هم موش من أنصار الايرباج لسبب وجيه ! لآنه لو ضرب لسبب موش خطير ح تضطر تغير التابلوه ! ptmnlo123per111

أنا حعيط من الضحك والله ( د/ درش )

طب أنا عاوزك تضحك بصوت جامد قوى لغاية لما ترخص الصينى ! ههههاههههااااااه

بقى بعد كل المجهود ده و ماركبتهاش؟ يعن ( اذالقينا الخرابه ما نلاقيش العفريت) و ( اذا لقينا العفريت

ما نلاقيش الخرابه ) هههاهها

أخوكم الكبير شويه صغيره / Dr .Bolbolan ptmnlo123per1127

الساعة الآن 02:56 PM.