مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   اوبل Opel (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=21)
-   -   اى سؤال بخصوص اوبل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=12272)

محمد_فراج 21-06-2010 05:47 PM

رد: اى سؤال بخصوص اوبل

انا مذهول والله ربنا يجعلو فى ميزان حسناتك بالك طويك وشخصيه محترمه وردودك فى محلها

جزاك الله كل خير

انا جبت فيكترا مو90 وكان معايا قبلها لانوس مو1997طبعا اختلاف جذرى.......الاوبل دى تحفه فنيه بس عيبها عربيه تقبله اوى وقطع غيارها غاليه بس مش مشكله لانها بتعييش مصنوعه بكفائه عاليه........ومميزاتها ثابته جدا دا جدا وتسارعها عالى فوق الوصف........وعايز اركبلها فتيش اوتوماتيك ايه رأيك هيبقى حلو ولا وحش........
والعربيه محتاجه شويه توضيب ومحتاجه تابلوه اجيبه منين وسعره كام.......وشكرا جدا
على الموضوع اللى فوق الممتاز وبعتذر لحضرتك على الاطاله ......وارجوك تقبل اعتذارى
موتور 1400 cc

Ahmed_lol2007 23-06-2010 11:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد_فراج (المشاركة 202561)
انا مذهول والله ربنا يجعلو فى ميزان حسناتك بالك طويك وشخصيه محترمه وردودك فى محلها

جزاك الله كل خير

انا جبت فيكترا مو90 وكان معايا قبلها لانوس مو1997طبعا اختلاف جذرى.......الاوبل دى تحفه فنيه بس عيبها عربيه تقبله اوى وقطع غيارها غاليه بس مش مشكله لانها بتعييش مصنوعه بكفائه عاليه........ومميزاتها ثابته جدا دا جدا وتسارعها عالى فوق الوصف........وعايز اركبلها فتيش اوتوماتيك ايه رأيك هيبقى حلو ولا وحش........
والعربيه محتاجه شويه توضيب ومحتاجه تابلوه اجيبه منين وسعره كام.......وشكرا جدا
على الموضوع اللى فوق الممتاز وبعتذر لحضرتك على الاطاله ......وارجوك تقبل اعتذارى
موتور 1400 cc

ياباشا ربنا يكرمك
ومبروك على العربية ويديك خيرها ويكفيك شرها
أولا أحب أوضح لحضرتك موضوع الفيتيس الاوتومايتك مش هيبقى كويس على ال 1400 لان العربية تقيلة فهتضيع التسارع بتاعها (لانه فى الغالب بيركب على موتور2000)
وبالنسبة للتابلوة أنا اسمع إنه ممكن يتشد عليه جلد من أول وجديد
عموما أنا هبعت لك رقم على الخاص إتصل عليه وإسأل على اللى أنت عاوزه

patrol_615 23-06-2010 02:45 PM

معلش يا باشا انا تعبك معايا بس انا نفسي اشتري عربيه عشان استريح و اريحك معايا :).....انا ادامي فكترا 98 1.6 حالتها كويسه جدا بس التكيف مش شغال ب45 الف و لسه في كلام....انا لسه معرفش التكيف فيه ايه انا هاخود العربيه اكشف عليها عند بتاع تكيفات.....ايه رايك؟؟؟؟

محمد_فراج 23-06-2010 05:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_lol2007 (المشاركة 202881)
ياباشا ربنا يكرمك
ومبروك على العربية ويديك خيرها ويكفيك شرها
أولا أحب أوضح لحضرتك موضوع الفيتيس الاوتومايتك مش هيبقى كويس على ال 1400 لان العربية تقيلة فهتضيع التسارع بتاعها (لانه فى الغالب بيركب على موتور2000)
وبالنسبة للتابلوة أنا اسمع إنه ممكن يتشد عليه جلد من أول وجديد
عموما أنا هبعت لك رقم على الخاص إتصل عليه وإسأل على اللى أنت عاوزه

ياباشا ربنا يكرمك ومتشكر جدا لاهتمامك ..ومش عارف اشكرك ازاى...لك منى اجمل تحيه

omardivel2005 03-07-2010 03:38 AM

مقاس*كاوتش*الابل*كورسا*كا م

الساعة الآن 04:49 AM.