مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=128)
-   -   كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=100625)

محمدالسيدعبدالله 10-10-2013 12:33 AM

رد: كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور

طيب يا باشا انا عاوز احجز 2014 وكنت قرأت قبل كدة انك ممكن تعمل خصم للعربية ياتري ممكن تعمل خصم ولا ؟؟؟

احمد دعباس 12-10-2013 01:33 PM

رد: كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدالسيدعبدالله (المشاركة 921299)
طيب يا باشا انا عاوز احجز 2014 وكنت قرأت قبل كدة انك ممكن تعمل خصم للعربية ياتري ممكن تعمل خصم ولا ؟؟؟

تحت امرك ياستاذ محمد ان شاء الله هنعمل خصم على السيارة حضرتك كلمنى عشان نتفق على التفاصيل للتعاقد
الرقم فى التوقيع
وتحت امرك فى اى وقت
حضرتك من طنطا كمان انا خدت بالى بعد مارديت فعدلت المشاركه ده احنا اهل انا من طنطا برده كلمنى ياباشا وان شاء تبقى مبسوط من التعامل معنا

محمدالسيدعبدالله 14-10-2013 12:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد دعباس (المشاركة 921787)
تحت امرك ياستاذ محمد ان شاء الله هنعمل خصم على السيارة حضرتك كلمنى عشان نتفق على التفاصيل للتعاقد
الرقم فى التوقيع
وتحت امرك فى اى وقت
حضرتك من طنطا كمان انا خدت بالى بعد مارديت فعدلت المشاركه ده احنا اهل انا من طنطا برده كلمنى ياباشا وان شاء تبقى مبسوط من التعامل معنا

ربنا يخليك يا استاذ احمد وبالفعل انا كنت عند حضرتك من كام يوم كدة وكان ليا الشرف بالكلام معاك وان شاء الله خلال كام يوم هجيلك تاني المعرض عشان احجز معاك ان شاء الله

wael2014 14-10-2013 12:38 AM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم أ\ احمد
اولا : اشكرك على مجهودك الرائع فى سرد كل شئ عن السياره جيلى امجراند 7 واطلاعنا دائم على الجديد فى الاسعار وخلافه
ثانيا :انا مصرى ومقيم بالسعوديه وكنت فى اجازه شهر يونيو الماضى ورايت السياره الامجراند 7 فى مصر واعجبت بشكلها و عندما رجعت السعوديه علمت انها موجوده هنا وبالفعل ذهبت الى معرض وكيلها ( شركه الحاج حسين على رضا ) وبصراحه حسيت ان السياره مختلفه تماما عن مثيلتها فى مصر فى الخامات والاسعار والموديلات فهنا يوجد منها اربع طرازات ( الاستاندرت مانوال - الاستاندرد فل اوبشن - الاستاندر اوتوماتيك - الفل اوبشن اوتوماتيك ) فهل سوف تكون متواجده هذه الطرازات فى مع العلم ان السياره 1800 سى سى وليس 1600 كما الحال فى مصر
هل الاسعار الحاليه يمكن ان تتراجع بعد عدد الشكاوى الكثيره من سوء الدهانات الى ضعف السحب وخلافه ام انها ستزداد
اذا اردت ان اشتريها بنظام التقسيط فماهى الاوراق المطلوبه وكما تعرف ان اعمل خارج مصر ولكن لدى وديعه فى بنك cib باكثر من قيمه السياره
وتقبل تحياتى واسف على الاطاله

احمد دعباس 21-10-2013 01:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael2014 (المشاركة 922132)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم أ\ احمد
اولا : اشكرك على مجهودك الرائع فى سرد كل شئ عن السياره جيلى امجراند 7 واطلاعنا دائم على الجديد فى الاسعار وخلافه
ثانيا :انا مصرى ومقيم بالسعوديه وكنت فى اجازه شهر يونيو الماضى ورايت السياره الامجراند 7 فى مصر واعجبت بشكلها و عندما رجعت السعوديه علمت انها موجوده هنا وبالفعل ذهبت الى معرض وكيلها ( شركه الحاج حسين على رضا ) وبصراحه حسيت ان السياره مختلفه تماما عن مثيلتها فى مصر فى الخامات والاسعار والموديلات فهنا يوجد منها اربع طرازات ( الاستاندرت مانوال - الاستاندرد فل اوبشن - الاستاندر اوتوماتيك - الفل اوبشن اوتوماتيك ) فهل سوف تكون متواجده هذه الطرازات فى مع العلم ان السياره 1800 سى سى وليس 1600 كما الحال فى مصر
هل الاسعار الحاليه يمكن ان تتراجع بعد عدد الشكاوى الكثيره من سوء الدهانات الى ضعف السحب وخلافه ام انها ستزداد
اذا اردت ان اشتريها بنظام التقسيط فماهى الاوراق المطلوبه وكما تعرف ان اعمل خارج مصر ولكن لدى وديعه فى بنك cib باكثر من قيمه السياره
وتقبل تحياتى واسف على الاطاله

عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الشكر لله اخى الفاضل
السيارة بتتغير من بلد لبلد اخى الكريم مثلا فى مصر يتم تقفيلها هنا فيجب ان تكون بها مكونات مصريه وطبعا نحن لا نستطيع عمل مكونات مثل الموتور او العفشه فيكون الفايبر والفرش هما المصرى
اما باقى الاجزاء مثل العفشه او ماشابه ذلك فتكون واحده تاتى من المصنع الرئيسى للتركيب مباشرة
فى السعوديه الموتور ليس له ضريبه عكس مصر وكذلك الاستخدام مختلف فالموتور الموجود فى السيارة الموجوده فى مصر
الاسعار فى مصر مفيش حد يقدر يقولك ترخص او تغلى خصوصا مع الطلب الكبير على السيارة
بالنسبه لتقسيط العاملين فى الخارج بيكون المقدم 50% والباقى تقسيط حتى 5 سنوات
لو حضرتك عايز تاخد بضمان الوديعه مفيش مشكله عادى

وتحت امرك فى اى وقت

الساعة الآن 08:37 AM.