مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82946)

محمد اشرف 01-07-2012 08:31 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABD_CHEMIST (المشاركة 692389)
محتار بين البولو والتيدا الاتنين هاتش باك

حضرتك تقصد البولو موديل كام كده

محمد اشرف 01-07-2012 08:35 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saiddelho (المشاركة 693195)
السلام عليكم
والدى هيشترى عربيه ومحتار بين النيسان قشقاى اوتوماتك 2012 و الفورد فوكس ستيشن 2012 حضرتك تنصحنى با ايه

الصراحه المقارنه دى فعلا صعبه بالنسبالك انتا عشان انتا مخطار عربيتين جامدين وحلوين اوى انا شوفت الاثنين الصراحه الفورد فيها شوية اوبشن اكثر بكتير من القاشقاى بس القاشقاى حلوتها فى انها عربيه عاليه وشيك وهو الاختيار مش فايدى لسبب ان والدك هيكون مرتاح فى حاجه طويله ووطيه ولا عاليه واقصر شويه فاختيار المقارنه دى انا اسف مش فى ايدى

محمد اشرف 01-07-2012 08:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة leedo (المشاركة 693659)
السلام عليكم ورحمة الله
انا محتار بين كيا سبورتج الأوتوماتيك والجراند فيتارا الأوتوماتيك والإثنين 2012 طبعا زيرو. تنصحنى بإيه حضرتك. أنا رب أسرة و بفكر في عربية مرتفعة و أسرية وشكلها حلو في نفس الوقت.

تم الرد فى الرساله الخاصه :THE_PR~18:

محمد اشرف 01-07-2012 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah (المشاركة 693825)
السلام عليكم ورحمة الله
هل يوجد اكسنت 2011 زيرو الشكل القديم مش rb
النترا 2008 الشكل القديم زيرو
اقصد بواقي فى المعارض
وما مدى عملية هذه السيارات من فضلكم
وهل تنصحون بها ولا بيكون فيها علامات استفهام كون انها متباعتش من وقتها ؟
نرجو الافاده وشكرا جزيلا
:fun_36_3_11[1]:

الصراحه مش هقدر افيدك فى الموضوع ده بسبب ان الرد لما تروح فى مثلا التوكيل او موزع هذه السياره واظن مش بيكون فيها مشاكل لانهم مش بيحطوها بره تتعرض بسبب انها قدمت عشان كده متبعتش :THE_PR~18:

محمد اشرف 01-07-2012 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omaryoseeg (المشاركة 694410)
محتار بين فيات ماريا 2002 1300cc ولا لانوس 1 2 ضرورى

طبعا الانوس بسبب ان الماريا مش هتلاقيلها اى قطع غيار خااااااالص فى السوق فطبعا الانوس :THE_PR~18:

الساعة الآن 12:23 AM.