مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جاك JAC (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=144)
-   -   أنا كرهت جاك بسبب توكيلها ,, اللي عنده شكوى منهم يا ريت يكتبها هنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=69344)

د.كمال 10-10-2011 04:58 PM

رد: أنا كرهت جاك بسبب توكيلها ,, اللي عنده شكوى منهم يا ريت يكتبها هنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahm2020 (المشاركة 529857)
أزيك يا دكتور عامل إيه

على فكرة أنا من القاهرة و كل اللي حكيته و اللي محكيتوش كان في القاهرة في أبو رواش
و المراية اللي مش موجودة و الراجل اللي كان بيسأل على علبة الدريكسون و ملقهاش كان في القاهرة وأنا مرحتش أي توكيل غير أبو رواش

الله يسلمك ياأستاذ احمد
أنا لسه سائل على مرايه الجنب وعلبه الدركسيون فى التوكيل وابلغونى انهم كانوا موجودين وخلصوا وهيجبوهم اخر الشهر وده رقم المبيعات ياريت تتابع معاهم 01144441903

MmFFoR 10-10-2011 05:19 PM

استاذ mms اتمنى الامتناع عن المشاركة والتعليق في منتدى جاك
لان المنتدى ده معمول لملاك السيارة فقط فقط - ليس اعتراضا على شخصك و لكن حقنا للخلافات

ahm2020 10-10-2011 05:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال (المشاركة 530029)
الله يسلمك ياأستاذ احمد
أنا لسه سائل على مرايه الجنب وعلبه الدركسيون فى التوكيل وابلغونى انهم كانوا موجودين وخلصوا وهيجبوهم اخر الشهر وده رقم المبيعات ياريت تتابع معاهم 01144441903

شكراً يا دكتور على إهتمامك أنا معايا أرقامهم و متابع معاهم بس أنا اللي دايقني أوي لما بسأل على المراية ملقتهاش وواحد بيسأل على علبة دريكسيون ملقهاش قلت يعني ممكن الواحد يضطر في وقت من الأوقات إنه يركن العربية علشان قطعة غيار مش موجودة و بعدين برضه في حاجة غريبة يعني إيه كانت موجودة و خلصت هو خلاص الطلب على الحاجات دي كتير أوي علشان تخلص أنا بقول لحضرتك جرب تسأل على قطع مختلفة هتلاقي حاجات كتير مش موجودة

أخيراً ربنا يسترها معانا جميعاً و منحتاجلهمش

ـــــــــــــــــــ

mms 11-10-2011 05:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor (المشاركة 530050)
استاذ mms اتمنى الامتناع عن المشاركة والتعليق في منتدى جاك
لان المنتدى ده معمول لملاك السيارة فقط فقط - ليس اعتراضا على شخصك و لكن حقنا للخلافات

1. منذ متى كان الاختلاف فى الراى عيب مادام ان الحوار لم يخرج عن قواعد الادب واصول الحوار . بل وما فائده الحوار اصلا وعرض الافكار ان لم تكن مختلفه ومتنوعه, ومن ثم تبحث جميع الافكار للوصول الىاصحها واوجهها فيتم الاخذ به وتطبيقه . فتلك هى الديمقراطيه صانعه الحضاره وهى الشورى مبدا الاسلام الذى مدح الله تعالىبه المؤمنين حين فال_(وامرهم شورى بينهم ) اخى الفاضل هل ترانى اتيت بكلمه واحده تخالف الحقيقه ام ترانى استخدمت اسلوبا غير لائق او استعملت لفظا بذيئا ....ان كان هناك مثل ذلك فبينه لى ولك الاجر والجزاء من الله ...وان لم يكن شيئا من هذا . اليس من الظلم ان تترك صاحب الموضوع الاصلى الذى عنوانه( انا كرهت جاك بسبب توكيلها ) وتقبل منه ما قال ..ثم تطلب منى عدم المشاركه!!!! سامحك الله ...لقد علمنا النبى صلى الله عليه وسلم ان الساكت عن الحق شيطان اخرس .. وقال قل الحق ولو كان مرا ..وهذا هونهجى الذى لن اتراجع عنه ماحييت ...فكما امرنا الاسلام ناتمر ..وعلى ذلك ايضا جموع عريضه من غير المسلمين من الذين يحترمون انفسهم ولا يطيقون رؤيه الاستغلال والاهمال ويسكتوا عليه ...اخى الفاضل والكريم لا اخفيك سرا اننى عندما قرات ردك صدمت وقررت فعلا للوهله الاولى عدم المشاركه...لكنى وجدت فى ذلك مشاركه فى الخطا ودعما له وهذا لا يليق ابدا بنا ونحن فى عهد جديد نستنشق فيه عبير الحريه ونسعى لبناء مجتمع الشفافيه والوضوح ..كما لا يليق ابدا بهذ المنتدى المحترم ..فى النهايه تقبلوا تحياتى .

odaoda 11-10-2011 05:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms (المشاركة 530321)
  1. منذ متى كان الاختلاف فى الراى عيب مادام ان الحوار لم يخرج عن قواعد الادب واصول الحوار . بل وما فائده الحوار اصلا وعرض الافكار ان لم تكن مختلفه ومتنوعه, ومن ثم تبحث جميع الافكار للوصول الىاصحها واوجهها فيتم الاخذ به وتطبيقه . فتلك هى الديمقراطيه صانعه الحضاره وهى الشورى مبدا الاسلام الذى مدح الله تعالىبه المؤمنين حين فال_(وامرهم شورى بينهم ) اخى الفاضل هل ترانى اتيت بكلمه واحده تخالف الحقيقه ام ترانى استخدمت اسلوبا غير لائق او استعملت لفظا بذيئا ....ان كان هناك مثل ذلك فبينه لى ولك الاجر والجزاء من الله ...وان لم يكن شيئا من هذا . اليس من الظلم ان تترك صاحب الموضوع الاصلى الذى عنوانه( انا كرهت جاك بسبب توكيلها ) وتقبل منه ما قال ..ثم تطلب منى عدم المشاركه!!!! سامحك الله ...لقد علمنا النبى صلى الله عليه وسلم ان الساكت عن الحق شيطان اخرس .. وقال قل الحق ولو كان مرا ..وهذا هونهجى الذى لن اتراجع عنه ماحييت ...فكما امرنا الاسلام ناتمر ..وعلى ذلك ايضا جموع عريضه من غير المسلمين من الذين يحترمون انفسهم ولا يطيقون رؤيه الاستغلال والاهمال ويسكتوا عليه ...اخى الفاضل والكريم لا اخفيك سرا اننى عندما قرات ردك صدمت وقررت فعلا للوهله الاولى عدم المشاركه...لكنى وجدت فى ذلك مشاركه فى الخطا ودعما له وهذا لا يليق ابدا بنا ونحن فى عهد جديد نستنشق فيه عبير الحريه ونسعى لبناء مجتمع الشفافيه والوضوح ..كما لا يليق ابدا بهذ المنتدى المحترم ..فى النهايه تقبلوا تحياتى .

يا باشا حضرتك تشارك وكلنا نشارك فالاخر دى عربية حديد فحديد
وحتى لو اختلفنا اية الى فيها؟؟
واحد يقول وجة نظرة والتانى يرد عادى جدا مفيش اى مشاكل بينا الحمد الله

.
.
.
وتحياتى لدكتور كمال واستاذ ايمن واستاذ احمد ومحمد وكل الشخصيات المحترمة اصحاب العربية
.
.
وعلى فكرة مش مطلوب ان كل الناس تتفق عالعربية خصوصا انى شايف كل المشاركات انها بتشتكى من الوكيل
لانها فالاخر حاجة نختلف ونتفق عليها
تحياتى ليكم جميعا:12C186~161:

الساعة الآن 03:45 PM.