مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مصر بايكرز (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=146)
-   -   اصحاب الموتوسيكلات الصيني .......انتبهوا!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=36602)

SmoothRider 28-11-2010 05:57 PM

رد: اصحاب الموتوسيكلات الصيني .......انتبهوا!!!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كاكا (المشاركة 297945)
اما بالنسبة لموضوع من يحمل اسرته على الموتوسيكل فهو ليس ناتج عن غباء بل ناتج عن فقر و ضيق حال اضطره غصب عنه ان يفعل ذلك حتى يتجنب بهدلة المواصلات و التصاق الناس بزوجته .

و كما يركبه الطالح يركبه ايضا الصالح و من هو احسن منا اخلاقا و هذا الامر ينطبق على من يركبون السيارات

فلا يجب التعميم و يجب مراعة اخوانكم فى الوطن التى اضطرتهم الظروف للموتوسيكل الصينى و يجب ان نراعيهم اثناء القيادة و لا نتغابى معهم .
.

وعليكم السلام ورحمة الله
على فكرة الناس هنا مش بتتكلم على الصيني كموتوسيكل
بنتكلم على السلوكيات المرفوضة لبعض الناس اللي راكباه
وبالأخص حاجتين:
1.عدم ارتداء ملابس الوقاية
2. تحميل الموتوسيكل بأكثر من شخصين

وكلامك عن إن كل شيئ فيه الصالح والطالح مضبوط
وأيضا فكرة إن سائقي الموتوسيكلات الصيني بيتعاملوا وحش على الطريق من سائقي السيارات صحيح وأنا مجربه بنفسي وقت كنت بتعلم على موتوسيكل صيني

فبرجاء عدم الإحساس بأن هناك من يستعلي على الآخرين هنا
لأن كل تعاملاتي مع الناس في القسم ده والمنتدى عامة بتقول إن الناس هنا لا تؤذي أحدا بالكلام وناس محترمة وكمان وقت ما تحتاجهم تلاقيهم يساعدوك من غير انتظار مقابل أو غيره.

وعامة أنا بعتذر ليك عن أي فكرة مش تمام اتنقلتلك عن الناس هنا ونظرتهم لغيرهم.

SmoothRider 28-11-2010 05:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box (المشاركة 297992)
متشكرين لزوق سيادتك في الرد
ودي اهانه ليا شخصيا لاني صاحب الموضوع وارجو من الاعضاء المحترمين عدم الرد في هذا الموضوع مره اخري لو سمحت
وانا احتراما لحاجات كتير اوي كان ممكن ارد عليك كويس

اعذره يا عمنا
هو داخل شايط وشاط في الكل
معلش

nktis 28-11-2010 06:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box (المشاركة 297992)
متشكرين لزوق سيادتك في الرد
ودي اهانه ليا شخصيا لاني صاحب الموضوع وارجو من الاعضاء المحترمين عدم الرد في هذا الموضوع مره اخري لو سمحت
وانا احتراما لحاجات كتير اوي كان ممكن ارد عليك كويس

غريبه بصراحه رد الاستاز. انا اللي قلت غلط انه بيركب هو والاسره. وانا هو معايا صيني .
رجاء تقرا كويس الردود وبعد كده ترد

كاكا 28-11-2010 09:20 PM

يا جماعة انا لا شايط و لا حاجة و اظن اهانات الناس واضحة اوى للى بيركب الصينى و وصلت الى الحد ان واحد داخل يقول دول ناس بايظة و بلطجية و عادى جدا
و مافيش حد منكم دخل و قاله عيب اتقى ربنا فى كلامك و بطل نبرة الاستعلاء دى دة كلنا فى الاخر سواء امام الله

واضح ان اللى يقول كلمة حق فى البلد دى دلوقتى يبقى وحش و بيشتم غيره و الغلطان مش عايز يقول انا غلطان كله فاكر نفسه فوق الخطأ و للا يجوز نقد كلامه الخاطىء

على العموم ربنا يهدى الجميع

nktis 28-11-2010 09:39 PM

يا استازي انا راكب موتسكل صيني ومفيش حد اهاني او شتمني . كل التعليقات وانا منهم علي وسائل الامان وثانيا اللي بيركب ويركب مراته وعياله ؟؟ الصيني معمول يشيل واحد مش اربعه

الساعة الآن 10:31 AM.