مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ستروين Citroën (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=18)
-   -   حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=37599)

mkah21 25-09-2013 05:59 PM

رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

باشمهندس فريد
جزاك الله خيرا على تعبك
وحضرتك كدة طمنتنى وخليتنى استمر على القرار اللى اخدته فى العربية اللى ناوى عليها ان شاء الله
وهى الزد اكس الفرنساوى

fakhry106 29-09-2013 11:36 AM

السلام عليكوم يا بشمهندس فريد انا لسه شاري ستروين سي فور موديل 2006 وهي مواصفات خليجي والتكييف عندي بكر مش تاتش وانا الاول استغربت شكله لاني عالطول بشوف التاتش في كل السي فور اللي موجوده في مصر فهل ينفع اني اركب في عربيتي التكييف التاتش لانه شكله احسن بكتير واضاءته شكلها حلو ومديه شكل جميل للتابلوه عاوزاعرف هيتكلف قد ايه وبكام ومتشكر جدا لحضرتك

honhon 17-10-2013 03:13 AM

قدامى عربية بيجو 106 هى عجبانى قوى حاسس انها عربية ماسكة نفسها لكن:
1-موتورها خفيف يعنى محتاج عمرة وصاحبها صارحنى بالموضوع دة.
2-محتاجة شوية تظبيط اكسسوار.
3-محتاجة تكييف.
هى موديل 94 وصاحبها كان عايز 20000 ممكن تخلص كام مع العلم انى على استعداد انى اصرف كمان5000 وهو ممكن ينزل ل18500 هو بيقول انها تعمل من 23000 ل25000 بس هو منزل تمن الشغل اللى فيها عشان معاة عربية كبيرة ومش محتاجلها ولا فاضيلها هى شغالة كويس بس هو راكنها عشان مكبر دماغة منها يا ترى دى فرصة ول اية؟ بس بصراحة العربية عاجبنى شكلها بالنسبة لسعرها و حاسس انها لو اتظبطت هتبقى حلوة قوى.
ياريت من فضلك لو تنصحنى اشتريها ولا بلاش ؟ لو اخدتها اغير الوتور ولا اعمر اللى فيها؟ ولو العمرة تكلفنى ف حدود كام ولو موتور استيراد كام؟ و ممكن تصرف كام عشان تكون تمام؟ و جزاكم الله خير......

honhon 17-10-2013 12:36 PM

رد: اسفسارات بيجو وسيتروين ورينو مجانية فريد شوقى

الباشمهندس المحترم/فريد شوقى
قدامى عربية بيجو 106 هى عجبانى قوى حاسس انها عربية ماسكة نفسها لكن:
1-موتورها خفيف يعنى محتاج عمرة وصاحبها صارحنى بالموضوع دة.
2-محتاجة شوية تظبيط اكسسوار.
3-محتاجة تكييف.
هى موديل 94 وصاحبها كان عايز 20000 ممكن تخلص كام مع العلم انى على استعداد انى اصرف كمان5000 وهو ممكن ينزل ل18500 هو بيقول انها تعمل من 23000 ل25000 بس هو منزل تمن الشغل اللى فيها عشان معاة عربية كبيرة ومش محتاجلها ولا فاضيلها هى شغالة كويس بس هو راكنها عشان مكبر دماغة منها يا ترى دى فرصة ول اية؟ بس بصراحة العربية عاجبنى شكلها بالنسبة لسعرها و حاسس انها لو اتظبطت هتبقى حلوة قوى.
ياريت من فضلك لو تنصحنى اشتريها ولا بلاش ؟ لو اخدتها اغير الوتور ولا اعمر اللى فيها؟ ولو العمرة تكلفنى ف حدود كام ولو موتور استيراد كام؟ و ممكن تصرف كام عشان تكون تمام؟ و جزاكم الله خير......

walaa2013 19-10-2013 06:30 AM

رد: اسفسارات بيجو وسيتروين ورينو مجانية فريد شوقى

استاذ فريد عندى ستروين اكسارا موديل 2002 وعند الضغط على الدبرياج يعلو صوت المحرك ثم يرجع طبيعى

الساعة الآن 07:19 PM.