مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ستروين Citroën (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=18)
-   -   يوميات سيترونتى........ الـ AX (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=55052)

aymangalal 12-07-2012 09:46 AM

رد: يوميات سيترونتى........ الـ AX

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada20008 (المشاركة 714977)
السرعه عندي لا تزيد 120 مع اني جايب السرعه الخامسه ودايس علي دواسه البنزين وال rpm علي 40 والميكانيكي مش عارف

بسيطة جدا شوف ميكانيكى تانى..... وللعلم انا مره سألت ميكانيكى محترف قالى فى احسن الاحوال والعربية تمام جدا مش هاتعدى 140 يعنى 120 بتوعك كويسين جدا ..وماتنساش ان العربية خفيفة اصلا يعنى السرعة العالية مش كويسة.. وفى التأنى السلامه HPPYBUS

aymangalal 12-07-2012 09:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيكى (المشاركة 715042)
اولاً انت خلتنى هاعيط على سيتروينتى ال AX المبهدلة (او الانا مبهدلاها) و بالمناسبة هى نفس اللون برده مع انى والله بحبها برده و بقدرها سعات بسوق عربية اخويا الاكسل و ال AX برقبتها. انا مش عارفة اقول لك ايه انت بجد عبقرى انك قررت و عملت ووصلت للنتيجة دى الاتمنى انى اوصل حتى لربعها....... تحية و تقدير بجد....:018A1D~146::018A1 D~146::018A1D~146::018A1D ~146:.

لا لا لا ولا عياط ولا حاجه "هى بس فوطة زفرة " وهاتبقى زى الفل هههههههههههه
مشكورة حضرتك على المداخلة دى .... واكيد مافيش حاجه مبهدلة من نفسها ... احنا بس اللى مش بنهتم بيها كفاية ومش بنديها حقها زى ما بتدينا حقنا.... وانتى قولتى "بحبها واقدرها" مش كده؟؟ يبقى عليكى تعبرى عن الحب والتقدير بالاهتمام وبقل الاشياء فعلا هاتفرق معاكى كتير
تحياتى:THUMBS~220:

samiro 30-08-2012 06:01 PM

السلام عليكم انا لسة مسجل فى الموقع دلوقتى لانة موقع محترم وجامد كده انا عرفتة بالصدفة من بحث فى جوجل ... المهم عشان مطولش عليكم انا قدامى عربية ستروين ax موديل 95 1300 سى سى العربية حالتها كويسة بيقولى التكييف محتاج كباس والخراطيم بس ويشتغل وعوزة ساعة حرارة لان عداد الحرارة مش شغال باقى العدادات شغالة والباب بتاع الشنطة الفيبر اللى ورا فى شرخ كده وهو لحمة ومش باين اوى يعنى وهو عاوز فيها 18000 نهائى السعر دة كده كويس مع العلم انا من طنطا وهل يوجد اماكن لقطع الغيار والصيانة فى طنطا وياريت الرد بالتفصيل بالله عليكم انا لسه جديد واسف على الاطالة

foxking_369 02-09-2012 11:19 AM

السلام عليكماولا انا بحييك على الموضوع الجميل دا لانه مفيد لاى حد بيفكر يجدد عربيته.ثانيا انا زعلان جدا ان بعد كل دا حضرتك بعت العربيه. ان شاء الله ربنا يرزقك باحسن منها 100 مره

samiro 03-09-2012 10:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samiro (المشاركة 749199)
السلام عليكم انا لسة مسجل فى الموقع دلوقتى لانة موقع محترم وجامد كده انا عرفتة بالصدفة من بحث فى جوجل ... المهم عشان مطولش عليكم انا قدامى عربية ستروين ax موديل 95 -1360 سى سى العربية حالتها كويسة بيقولى التكييف محتاج كباس والخراطيم بس ويشتغل وعوزة ساعة حرارة لان عداد الحرارة مش شغال باقى العدادات شغالة والباب بتاع الشنطة الفيبر اللى ورا فى شرخ كده وهو لحمة ومش باين اوى يعنى وهو عاوز فيها 18000 نهائى السعر دة كده كويس مع العلم انا من طنطا وهل يوجد اماكن لقطع الغيار والصيانة فى طنطا وياريت الرد بالتفصيل بالله عليكم انا لسه جديد واسف على الاطالة

مفيش متابعة ليه يا جماعة

الساعة الآن 01:45 PM.