مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو داستر Duster (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=66170)

pointer 24-08-2011 06:37 PM

رد: رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stonecoldmido5 (المشاركة 500967)
انا طبعا ما اقدرش اختلف مع حضرتك بس انا قصدي اما حضرتك تعمل موضوع زي ده في قسم الاسبيرانزا او اي نوع تاني متداول في مصر حضرتك طبعا هتلاقي فرق الردود و المشاركات و ده طبيعي جدا لان زي اما حضرتك قولت العربية لسه جديدة و حصة مصر منها قليلة .
طبعا اقصد العزم و القوة لان التسارع فيها مش عالي قوي زي عربيات السيدان .
واشكر حضرتك مرة تانية و كنت عايز اسأل سيادتك سؤال هو ليه معظم التعليقات في الموضوع ده خايفة من العربية دي مع اني مسمعتش حد جربها و اشتكي من اي جزء فيها مع ان في عربيات بتنزل في اي موديلا تانية و بتبقي فيها عيوب صناعة و تقفيل و مع كده الناس بتقبل علي انها تشتريها ؟

السبب في كدا ان ثقافه الشعب المصري
اللي تعرفه احسن من اللي ما تعرافوش

وامشي سنه ولا تعدي اقنا
كل الناس مستنيه حد يجرب و مش عاوزه تتعب دماعها و تدور علي النت و تبحث
ده الي جانب ان العربيه بتاعتي احلي عربيه في العالم ولو كانت بايظه و مفوته
و علي فكره الموضوع ده مش معمول علي شان مشاركات لا ده لبستفيد بيه الملاك و عشاق السياره و تبادل المعلومات

stonecoldmido5 24-08-2011 07:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pointer (المشاركة 500995)
السبب في كدا ان ثقافه الشعب المصري
اللي تعرفه احسن من اللي ما تعرافوش

وامشي سنه ولا تعدي اقنا
كل الناس مستنيه حد يجرب و مش عاوزه تتعب دماعها و تدور علي النت و تبحث
ده الي جانب ان العربيه بتاعتي احلي عربيه في العالم ولو كانت بايظه و مفوته
و علي فكره الموضوع ده مش معمول علي شان مشاركات لا ده لبستفيد بيه الملاك و عشاق السياره و تبادل المعلومات

ده اكيد بس رينو شركة كبيرة و محترمة ومش هتغامر باسمها في عربية ممكن تخسرها تاريخها وايا كان نوع العربية اللي بتنتجها شركة رينو بتبقي محل ثقة و لا هو علشان سعر الداستر قليل الي حد ما فده مخليها محل شك

mokh21 27-08-2011 01:27 AM

بصراحه أنا نفسي فيها وذهبت التوكيل فعلا بس قالوا لازم تحجز الاول وبما أني عايش بالسعوديه وينزل في الصيف بس ناوي ان شاء الله احجزها قبل ما انزل بشهرين ثلاثه بس مش عارف احجز ال 4 ولا 2 أنا اللي 4 مش هتفرق معايا بس هل فيه فرق بالشكل الخارجي ولا مفيش ويسعدني اننا نتواصل معا وشكرا لك

stonecoldmido5 27-08-2011 08:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokh21 (المشاركة 502381)
بصراحه أنا نفسي فيها وذهبت التوكيل فعلا بس قالوا لازم تحجز الاول وبما أني عايش بالسعوديه وينزل في الصيف بس ناوي ان شاء الله احجزها قبل ما انزل بشهرين ثلاثه بس مش عارف احجز ال 4 ولا 2 أنا اللي 4 مش هتفرق معايا بس هل فيه فرق بالشكل الخارجي ولا مفيش ويسعدني اننا نتواصل معا وشكرا لك

لا حضرتك كفيش اي تغيير نهائي في الشكل الخارجي بش4x4 مصفحة من تحت و الدفع الئنائي غير مصفحة و توصل حضرتك بالف سلامة

pointer 27-08-2011 09:41 AM

تمام
بس هما فكريين فكر بلاش المجازفه و العربيه اخدها علي عيوبها المعروفه احسن من المجازفه مثلا الفيرنا معروف ان ثباتها مش اد كدا بس اشتريها و انا عارف ان فيها كذا و خلاص
و اللي بيفكر بعقله زي حضرتك و وفيه اللي اشتري التجو رغم الل بتقال عيلها وكونها صيني

والحكايه اننا تعباتين في الفلوس والكل بحاول يوصل لمعادله ترضي جيبه و طموحه و ما تعملهوش مشاكل وطبعا كل واحد و له معادلته الخاصه

الساعة الآن 08:17 AM.