مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai هيونداى (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء.... (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=9847)

salahabdelnabi 25-06-2009 01:24 PM

رد: Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء....

مافيش بعد كلام احمد باشا كلام

horas3000 25-06-2009 02:05 PM

انا راي يا دكتور انك تبص للموضوع من جهة تانية
اية اللي السيراتو هتديهولك و مش موجود في الاكسنت.و هل فعلا محتاج الفرق ده و لا لا. اذا كنت محتاجه او شايفة ضروري يبقي خليك علي السيراتو او اي بديل ليها بنفس الامكانيات اللي انت محتاجها و اذا لا فتوكل علي الله في الاكسنت و مفيش مانع تبص علي منافسيها من حيث الفئة السعرية او الامكانيات.

تاني حاجة انا شايف ان اكبر فرق بين العربيتين هو الحجم و اعتقد ان اي مشوار هتطروا تروحوا فيه كلكم اكيد هتخلي حد من ولادك يسوق و غالبا هيكون بعربيتهم الكرولا فاعتقد مشكلة الحجم محلولة

و بالتوفيق في اختيارك

dr.darsh 25-06-2009 02:27 PM

في الحالات اللي زي دي يا دكتور لازم نقول كلمة حلوة قوي المصريين بيحبوها الا وهي.....
(ما تيجي نقسم البلد نصين)

حضرتك بتقول انك عايز تجيب نيو أكسنت أوتوماتيك ودي تمنها أعتقد 83 ألف وتحتفظ بالكورولا اللي تمنها 45 ألف
طب ما أنا عندي اقتراح أشد بكتير
_احنا نبيع الكورولا أم 45 ألف وناخد منهم 10 ألاف نزودهم على ال 83 بتوع الأكسنت ونجيب نيسان صني أوتوماتيك (بالأيرباج وال أيه بي اس) ...... واسمك راكب ياباني....والصني عربية جميلة وحتعجبك جدا
وزيفضل معانا 35 ألف ممكن نجيب للأولاد اللي هما عايزينه في الحدود دي
ممكن شاهين...فيليشيا....ابيزا. ...كورسا....اللي حضرتك تلاقيه مثلا حالته حلوة

ايه رأيك بقى في الفكرة دي؟!

Dr. Bolbolan 25-06-2009 02:41 PM

الله الله عايزين آراء كمان ! أنا شايف لغاية دلوقت الغالبيه بتقول سيراتو ! يمكن علشان حبايبى نفسهم

حد من المنتدى يبقى عنده سيراتو أو فعلا شايفين انها الآحسن و الآفضل ( ماختلفناش ) بس أنا برده

لسه ما حدش قال لى ان عنده أكسنت أو عند حد من قرايبه علشان ناخد معلومات مباشره موش من كتيب !

عموما أنا لسه متصل تليفونيا بمعرض سيارات فى النزهه الجديده و هوه ما يعرفنيش و سألته عن النيوسسراتو

و قاللى عنده خليجى كاملة المواصفات و ب 119500 ج يعنى أرخص من التوكيل ب 6400 ج و طبعآ العهده على

الراوى و سأنزل مساء أعاينها لمجرد العلم بالشىء !

يا جماعه شراء سياره ده زى الجواز ممكن يبقى عن حب أو زواج عقل أو الاثنين ! ويبدوا انى ح أدوخكم

و أدوخ دوخة الدكتور درش ! ( الا م الحق يعنى مافيش ولا كلمه عن الاسبرانزا يا درش ؟؟ )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

AHMEDCAR 25-06-2009 02:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 55679)
الله الله عايزين آراء كمان ! أنا شايف لغاية دلوقت الغالبيه بتقول سيراتو ! يمكن علشان حبايبى نفسهم

حد من المنتدى يبقى عنده سيراتو أو فعلا شايفين انها الآحسن و الآفضل ( ماختلفناش ) بس أنا برده

لسه ما حدش قال لى ان عنده أكسنت أو عند حد من قرايبه علشان ناخد معلومات مباشره موش من كتيب !

عموما أنا لسه متصل تليفونيا بمعرض سيارات فى النزهه الجديده و هوه ما يعرفنيش و سألته عن النيوسسراتو

و قاللى عنده خليجى كاملة المواصفات و ب 119500 ج يعنى أرخص من التوكيل ب 6400 ج و طبعآ العهده على

الراوى و سأنزل مساء أعاينها لمجرد العلم بالشىء !

يا جماعه شراء سياره ده زى الجواز ممكن يبقى عن حب أو زواج عقل أو الاثنين ! ويبدوا انى ح أدوخكم

و أدوخ دوخة الدكتور درش ! ( الا م الحق يعنى مافيش ولا كلمه عن الاسبرانزا يا درش ؟؟ )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

ممكن يا دكتور اجى معاك انا مش بهزر والله رقم تليفونى اهو 0121425929 علشان السعر ده انا مش متخيله بصراحه

بالنسبه للاكسنت هيه مع صديق ليا و جربتها معاه كتير بالنسبه للتقفيل و الخامات السيراتو بس برضو الاكسنت ممتازه و الله الوسع طبعا السيراتو الموتور السيراتور قطع غيار ارخص نسبيا الاكسنت او ممكن نقول ارخص بكتير عن السيراتو

ثبات الاكسنت متاز لحد 175 زى ما قولت السيراتو مجربتهاش

الساعة الآن 04:59 PM.