مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو RENAULT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   مين هيدخل يكلمنى عن السانديرو 2013 ويقولى اجبها ولا - لا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=95784)

Dr.Rehab 16-01-2014 03:15 PM

رد: مين هيدخل يكلمنى عن السانديرو 2013 ويقولى اجبها ولا - لا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo (المشاركة 944765)
انا الحمد لله اشترتها خلاص من سنة ومش مزعلانى فى حاجة خالص - وبعدين هى الازاز كله كهربا والاى بى اس كان مزعلنى قبل ما جبها بس لما جبتها لقيته مش فارق لان فراملها كويسة الحمد لله - وموضوع مفاتيح الازاز ده طلع اجمل لانه بعيد عن المطر وهتتعودى عليه :Bravo:

ربنا يباركلك فيها .. بس انا شفتها في الطارق الازاز اللي ورا مش كهربا ! يمكن دى كانت هاف اوبشن وانا ماخدتش بالي ..

على العموم انا ابتديت احبها وارتاحلها نفسيا وشكلى كده هتوكل على الله واجيبها .. شكرا جزيلاً على ردك ودعواتك بأه ربنا يكرمنى بيها وتطلع حلوه فعلاً :)

myson medo 17-01-2014 01:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Rehab (المشاركة 944784)
ربنا يباركلك فيها .. بس انا شفتها في الطارق الازاز اللي ورا مش كهربا ! يمكن دى كانت هاف اوبشن وانا ماخدتش بالي ..

على العموم انا ابتديت احبها وارتاحلها نفسيا وشكلى كده هتوكل على الله واجيبها .. شكرا جزيلاً على ردك ودعواتك بأه ربنا يكرمنى بيها وتطلع حلوه فعلاً :)

بالتوفيق يا حبيبتى ومبروك مقدما :fun_36_3_11[1]:

eng/walaaeldeen 17-01-2014 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Rehab (المشاركة 944722)

وصلتي لإيه يا أ.ميسون ؟

انا بردو بافكر اجيب سنديرو اوتوماتيك فول اوبشن .. حاسه ان سعرها معقول و حجمها كويس ومش ضيقه وفيها فتيس بيتغير من اوتو لمانيوال في وقت الضروره ..

انا بس مش عاجبنى ان مافيهاش Eps ولا طاره مالتي فانكشن .. والازاز اللى ورا مش كهربا .. والمفاتيح بتاعت الازاز في النص (بس قالولى ممكن تتنقل في الباب عند التوكيل )..

هي عامله دلوقتى 97 تقريبا عند الطارق .. بس انا مش عارفه هل ممكن اجيب حاجه فيها 4 ازاز و طاره مالتي و Eps وبنفس السعر ونفس كفاءة الموتور والا لأ ؟! خصوصا انى مش عايزه السعر يزيد عن كده ابداً .

ياريت تقوليلي وصلتى لإيه و ايه رأيك ؟ اتوكل على الله فيها والا فيه اختيارات اخرى ممكن افكر فيها ؟

السلام عليكم
الEPSغير ال ABS
ال EPS هو باور استيرنج كهرباء
اما ال ABS هو فرامل مانعه للأنزلاق
والله المستعان

Dr.Rehab 21-01-2014 05:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen (المشاركة 944960)
السلام عليكم
الEPSغير ال ABS
ال EPS هو باور استيرنج كهرباء
اما ال ABS هو فرامل مانعه للأنزلاق
والله المستعان

ماهى السنديرو مافيهاش الاتنين أصلاً فخلاص بأه مش مشكله .. على أد امكانياتنا بأه هنعمل ايه :)

myson medo 21-01-2014 07:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Rehab (المشاركة 945542)
ماهى السنديرو مافيهاش الاتنين أصلاً فخلاص بأه مش مشكله .. على أد امكانياتنا بأه هنعمل ايه :)

:smileW4::smileW4:ROSE4U

الساعة الآن 04:27 PM.