مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=128)
-   -   مصيبه..ادخل شوف الايمجراند اللى واخده اربعه نجوم حصل ليها ايه!!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=101576)

mms 03-11-2012 03:28 PM

رد: مصيبه..ادخل شوف الايمجراند اللى واخده اربعه نجوم حصل ليها ايه!!!!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 (المشاركة 789876)
http://www.youtube.com/watch?v=5CtRnNycKiI
اترك التعليق لكم وربنا يسترها

حضرتك فكرتنى براجل فلاح طيب سافر العراق فى التمنينات . وهو راجع جاب معاه كوبيات مستورده ضد الكسر . وكان سعيد جدا ومعجب ومنبهر بالكوبيات الازاز اللى ضد الكسر دى .
وبعدين حضرتك جه الاحباب والاصحاب يسلموا عليه وهو جاى من بلاد بره ,اوم ايه .........قعد يحكيلهوم عن العراق و الحاجات اللى فى العراق ....وكمان ايه ياولاد جبت من هناك كوبيات ضد الكسر .
قالولوا معقول يابو حسن قالهم آى والله ضد الكسر .
وراح جايب كوبايه منهم وواقف وشادد عوده ورافع ايده لفوق وكان هيخبطها فى الارض ولكنه رجع تانى . عارفين ليه ؟؟...علشان نسى يشيل الحصيره اللى كانت مفروشه على الارض قبل ما يخبط الكوبايه فى الارض .
وفعلا شال الحصيره وبكل قوته خبط الكوبايه فى الارض وهومطمئن انها ضد الكسر فبقت عشرتلاف حته وضحك عليه كل الحاضرين لغايه منفسهم اتقطع من الضحك .
انا بقول القصه دى ليه ؟............ لان حضرتك فاهم الاربع نجوم امان زى مهو فاهم يعنى ايه كوبيات ضد الكسر بالظبط ......تحياتى .

hyundai 2005 03-11-2012 03:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms (المشاركة 789906)
حضرتك فكرتنى براجل فلاح طيب سافر العراق فى التمنينات . وهو راجع جاب معاه كوبيات مستورده ضد الكسر . وكان سعيد جدا ومعجب ومنبهر بالكوبيات الازاز اللى ضد السر دى .
وبعدين حضرتك جه الاحباب والاصحاب يسلموا عليه وهو جاى من بلاد بره ,اوم ايه .........قعد يحكيلهوم عن العراق و الحاجات اللى فى العراق ....وكمان ايه ياولاد جبت من هناك كوبيات ضد الكسر .
وراح جايب كوبايه منهم وواقف وشادد عوده ورافع ايده لفوق وكان هيخبطها فى الارض ولكنه رجع تانى . عارفين ليه ؟؟...علشان نسى يشيل الحصيره اللى كانت مفروشه على الارض قبل ما يخبط الكوبايه فى الارض .
وفعلا شال الحصيره وبكل قوته خبط الكوبايه فى الارض وهومطمئن انها ضد الكسر فبقت عشرتلاف حته وضحك عليه كل الحاضرين لغايه منفسهم اتقطع من الضحك .
انا بقول القصه دى ليه ؟............ لان حضرتك فاهم الاربع نجوم امان زى مهو فاهم يعنى ايه كوبيات ضد الكسر بالظبط ......تحياتى .

يالهووووووووووووووووووووو وووووووووي
عالرررررررررررررررررررررر ررررد
اديني تليفونك بالله عليك انا اعرفك من سنين
واتمني اكون من اعز اصدقائك .
:THUMBS~220::THUMBS~220:

osa92003 03-11-2012 03:39 PM

اقتباس:

حضرتك فكرتنى براجل فلاح طيب سافر العراق فى التمنينات . وهو راجع جاب معاه كوبيات مستورده ضد الكسر . وكان سعيد جدا ومعجب ومنبهر بالكوبيات الازاز اللى ضد السر دى .

متشكرين على ذوق حضرتك فى الرد ...ياريت بقلى تفهمنى العربيه اللى واخده اربعه نجوم بيحصل لها ايه وياريت كمان تورينا فيديو واحد لعربيه واخده اربع نجوم لما حصل لها حادث حصل فيها ايه ...اعتقد ان ده افضل فى طريقه النقاش بدل المنولوج اللى قلته حضرتك
:sycho26::sycho26::sycho2 6:

fadl95 03-11-2012 03:58 PM

توضيح بسيط اختبار السلامه الاوربى على سرعه 64 كيلو مش على 120 عاوز تمشى على 120 باى عربيه لو راكب دبابه مش عربيه هتتفرتك الحوادث اللى فوق 90 كيلو دى مسؤليتك مش مسؤليه الصانع المهم ان الفرامل تخفض سرعتك وما تتقلبش الكابينه ما تتدمرش والايرباج يفتح نظريه اسمها البيت الاسمنتى وده حصل اما الجزء الامامى هو متصمم عشان يمتص الصدمه ويتفتت المهم انت تخرج سليم مش العربيه تفضل يا ناصح انت بتدور على عمرك ولا العربيه هو ده معنى السلامه العربيه فى داهيه انت تخرج سليم لو مش مقتنع اركب ام60 دبابه محترمه وهتريحك يا برنس

hyundai 2005 03-11-2012 03:59 PM

بس كده خد دي

اسف علي المناظر دي طبعا

عصام الجارحي 03-11-2012 04:02 PM

اقتباس:

حضرتك فكرتنى براجل فلاح طيب سافر العراق فى التمنينات . وهو راجع جاب معاه كوبيات مستورده ضد الكسر . وكان سعيد جدا ومعجب ومنبهر بالكوبيات الازاز اللى ضد الكسر دى .

انا كنت هرد بس هكتفي بهذا الرد
وهي دي العقليات المصرية العبقرية الي هتطلع القمر بس لما القيامة تقوم والقمر ينزل علي الارض دا اذا حصل
يا ريت محدش من خارج مصر يشوف المشاركة دي كفايانا فضايح

mms 03-11-2012 04:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 (المشاركة 789910)
متشكرين على ذوق حضرتك فى الرد ...ياريت بقلى تفهمنى العربيه اللى واخده اربعه نجوم بيحصل لها ايه وياريت كمان تورينا فيديو واحد لعربيه واخده اربع نجوم لما حصل لها حادث حصل فيها ايه ...اعتقد ان ده افضل فى طريقه النقاش بدل المنولوج اللى قلته حضرتك
:sycho26::sycho26::sycho2 6:

متشكر على ايه ياسيدى ....العفو .
بس اقسملك بالله ان القصه دى حصلت فعلا .
وبعدين فكره حضرتك دى اتناقشت قبل كده واترد عليها ردود قويه ومقنعه تماما وكان معروض نفس الفيديو كمان .
لذلك اتفاجئت لما حضرتك اعدت الكلام فيها تانى .
اما عن فيديوهات لماركات تانيه فدى كتير جدا ..واكيد حضرتك ساعه ما اضفت الفيديو دا من على اليوتيوب كان فيه فيديوهات تانيه لسيارات اخرى عامله حوادث .
والا مفيش الا الامجراند بس اللى بتعمل حوادث !!!!!!!!.
اخى الحبيب والغالى ...ماتزعلشى منى ابدا ....انا لم اقصد السخريه من شخص حضرتك اطلاقا . لكن احيانا اسلوب الرد على فكره معينه بيستوجب هذا النوع اللى انا رديت بيه ودا اسلوب مشهور جدا فى الادب العربى ومعروف عند اكثر الادباء تادبا ..
بل وفى خطب السياسيين ومرافعات كبار المحامين .
واذا حضرتك اعتبرت انه فيه سخريه ..فانا رايت فى فكره حضرتك ايضا عدم تقدير لعقليه المتلقين ...مره اخرى متزعلشى منى احنا كلنا اخوه .

الساعة الآن 05:05 PM.