مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جسم و هيكل السيارة (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=176)
-   -   خربشة مفتاح ! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=43527)

Bahi 19-12-2010 11:16 PM

رد: خربشة مفتاح !

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmagola (المشاركة 318466)
منهم لله
و الله لو شفت عيل من العيال اللى بيخربشوا فى العربيات دى هنزل فيه ضرب و مش هسيبه الا فى القسم و يدفع لى بسلامته تمن رشها فى التوكيل
و هخليه عبرة

أرجوك أبقى أندهلى أطلع عينهم معاك

hossamhussein0 20-12-2010 02:30 AM

يا باشا عادي جدا

ده بس علشان العربية لسه جديدة ،، أنا كنت شاري عربيتي علي الزيرو و قبل ما ارخصها ما كانتش سالمة من نغزة هنا و خربوش هنا و حكة هنا و كان دمي محروق كده زي سعادتك ،، و بعدين بعد سنة من شراء السيارة و لما العملية كترت و بقت رخمة روحت لبوهيجي علشان يلم الكلام ده في رفرفين و باب و ظهر الشنطة ( يصنفر و يرش علي تلك الاماكن فقط و بعدين يرش ورنيش علي الجزء كله ) و كانت المهزلة انه لما دخل العربية كبينة كان الباشا اللي جوه مش فاهم المفروض يعمل ايه بالضبط فدهن الرفرفين و الباب و الشنطة بالكامل ،، و طبعا مش عاوز اقولك كنت واقف بطنطط و صوتي جايب الحرفيين كلها بس و يفيد في ايه ما هيه اترشت خلاص ،،، المهم بعدها بكام شهر بس برضه ما سلمتش من كام حكة بالمفتاح كده علي الماشي امت قولت انا هسيبها و مش هعمل فيها حاجة و من ساعتها و هيه زي ما هيه بدون اضافات و الحمد لله و حتي و الله لما بلاقي حاجة ما بقتش بزعل زي الاول ،،،،

NicEgypt 20-12-2010 05:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RivoHeadach (المشاركة 318299)
يا جماعة من يومين واحد حاقد حكلي كبوت العربية من أقصى اليمين لأقصى اليسار بمفتاح
منة لله
يا ريت يا جماعة لو حد عندة حل أو يعرف حد يفيدني
بالمناسبة الخربوش قوي لدرجة إنه وصل للحديد

nononono

نفس الموضوع حصل معايا فى اللانسر وكانت بشوكها لسة وراح راسم لى وجهة على الكبوت
وعلى الشنطة يعنى حضرتة فنان قالو لى جرب قلم الدوكو جربتة ولا نفع .. جربت بولش
كل التجارب فشلت واضطريت ارش كبوت وشنطة وجزام علشان اللون يكون واحد .. واخدت يوم طويل
اجرب فى اللون علشان يطلع اللون زى لون العربية .. للاسف انصح حضرتك بالرش فهو الحل
ومتنساش تجرب اللون دايما وتسيبة لحد ما ينشف وتقارنة بدرجة لون العربية .. الدرجة لازم تبقى واحدة

RivoHeadach 21-12-2010 12:55 AM

ألف شكر على النصايح الجامد دي يا جماعة
ROSE4U

MmFFoR 21-12-2010 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NicEgypt (المشاركة 318783)
نفس الموضوع حصل معايا فى اللانسر وكانت بشوكها لسة وراح راسم لى وجهة على الكبوت
وعلى الشنطة يعنى حضرتة فنان قالو لى جرب قلم الدوكو جربتة ولا نفع .. جربت بولش
كل التجارب فشلت واضطريت ارش كبوت وشنطة وجزام علشان اللون يكون واحد .. واخدت يوم طويل
اجرب فى اللون علشان يطلع اللون زى لون العربية .. للاسف انصح حضرتك بالرش فهو الحل
ومتنساش تجرب اللون دايما وتسيبة لحد ما ينشف وتقارنة بدرجة لون العربية .. الدرجة لازم تبقى واحدة

هو التلوين مش بيبقى كمبيوتر؟

الساعة الآن 10:09 PM.