مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=158)
-   -   اجزاء السيارة بالصور .. (الجزء الثانى : الفتيس المانيوال والاتوماتيك) .. حصريا من حسام البورسعيدى ... (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=36421)

حسام البورسعيدى 09-10-2010 09:24 AM

رد: اجزاء السيارة بالصور .. (الجزء الثانى : الفتيس المانيوال والاتوماتيك) .. حصريا من حسام البورسعيدى ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 257520)
والله يا عم حسام انا استمخيت علي الاخر هههههههههههههههههههههه

ربنا يباركلنا فيك يا زعيم والله من احلي المواضيع اللي بقراها في المنتدي مواضيعك الجميلة المفيدة دية

بس يا زعيمنا هو في الصيانة الاخيرة من 3 شهور غيرت فلتر البنزين والمهندس هناك شال تقريبا حساس الايدال ونظفة كويس بالفوم وبعدين المشكلة اختفت ومظهرتش معايا الا من اسبوع فات

فهل كدا يعتبر عيب فيه ويتغير في التوكيل ولا ايه العربية لسه في الضمان مش ده يعتبر عيب صناعه بردك

العربية بقيت بحس انها بتاكل بنزين اكتر من الاول وده اللي مجنني اكتر

انا عارف اني واكل دماغك بس هتعمل ايه نصيبك كدا ههههههههههههههههههه

حبيبي والله يا عم حسام وان شاء الله في اول زيارة لبورسعيد لازم اشوف حضرتك واتعرف علي الشخصية الجميلة ديه لان فرع الشركة الرئيسي بتاعنا في بورسعيد

والله انت شرفتنى بمرورك الجميل ده وانت بصراحة شخصية زى العسل ...

وبالنسبة للمشكلة احنا كده اتاكدنا انها من حساس الايدل يبقى انت تروح طابب عليهم فى التوكيل وتخليهم يغيروه خالص مش ينضفوه وقولهم انا عايز اغيره لانه اتنضف قبل كده ورجع تانى وطبعا من حقك لان ده يعتبر عيب صناعة فعلا طالما لسه فى الضمان .. تمام يا برنس الجيل ؟؟ ههههههههه

وغالبا استهلاك البنزين هيكون منه برضو ولو فيه امكانيه ابقى شيك على الرشاشات بالمره ...

ويا عم ولا واكل دماغى ولا حاجة دا انا حبيتك كده لله فى لله وتحت امرك فى اى حاجة ويا ريت نتقابل فى اقرب فرصة باذن الله دا انا ازيد شرف يا باشا ..

واتمنى الشرح يكون عجبك يا غالى ..

الكشفى 09-10-2010 10:46 AM

رد: اجزاء السيارة بالصور .. (الجزء الثانى : الفتيس المانيوال والاتوماتيك) .. حصريا من حسام البورسعيدى ...

الف مليون شكر على الموضوع المميز دة وبالنسبة لcorsair اعتقد انة فلتر ولما بيتغير بتستقر الامور

corsair 09-10-2010 11:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى (المشاركة 257527)
والله انت شرفتنى بمرورك الجميل ده وانت بصراحة شخصية زى العسل ...

وبالنسبة للمشكلة احنا كده اتاكدنا انها من حساس الايدل يبقى انت تروح طابب عليهم فى التوكيل وتخليهم يغيروه خالص مش ينضفوه وقولهم انا عايز اغيره لانه اتنضف قبل كده ورجع تانى وطبعا من حقك لان ده يعتبر عيب صناعة فعلا طالما لسه فى الضمان .. تمام يا برنس الجيل ؟؟ ههههههههه

وغالبا استهلاك البنزين هيكون منه برضو ولو فيه امكانيه ابقى شيك على الرشاشات بالمره ...

ويا عم ولا واكل دماغى ولا حاجة دا انا حبيتك كده لله فى لله وتحت امرك فى اى حاجة ويا ريت نتقابل فى اقرب فرصة باذن الله دا انا ازيد شرف يا باشا ..

واتمنى الشرح يكون عجبك يا غالى ..

ربنا يباركلنا فيك يا عم حسام علي الكلام الجميل ده والله بتقول شعر مش شرح

بس كدا انا مفيش مشكلة في اسطوانة الدبرياج ولا الديسك زي ما الناس بتقولي

وانا ان شاء الله هطب عليهم خلال اليومين اللي جايين دول ويانا يا هما

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكشفى (المشاركة 257547)
الف مليون شكر على الموضوع المميز دة وبالنسبة لcorsair اعتقد انة فلتر ولما بيتغير بتستقر الامور

انا لسه مغير الفلتر من تلات شهور ومعملش لسه معايا 4000 كيلو ومغيره فلتر اصلي كمان مش تقليد

وتسلم علي المتابعه يا استاذ الكشفي

xabi 10-10-2010 06:10 AM

تسلم ايديك موضوع جامد جدا كعادتك طبعا.على الرغم من انه معقد شويه بس الواحد فهم وعرف حاجات كان لازم يعرفها من زمان

محمد التمساحي 10-10-2010 09:09 AM

موضوع جميل بتاع الفتيس الاتوماتيك

الساعة الآن 04:35 AM.