مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو RENAULT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   مين هيدخل يكلمنى عن السانديرو 2013 ويقولى اجبها ولا - لا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=95784)

mostafa salama 20-11-2012 12:21 AM

رد: مين هيدخل يكلمنى عن السانديرو 2013 ويقولى اجبها ولا - لا

كتير اوى سعر السانديرو اتوماتك الرسمى 83500 وفى السوق 87 الف مع موضوع النتشة الى فى الفتيس دى كمان شكلى كدة هريح دماغى واجيب فرنا وامرى للة

myson medo 20-11-2012 12:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa salama (المشاركة 800793)
كتير اوى سعر السانديرو اتوماتك الرسمى 83500 وفى السوق 87 الف مع موضوع النتشة الى فى الفتيس دى كمان شكلى كدة هريح دماغى واجيب فرنا وامرى للة

هى لو هتقارنها بالفرنا طبعا السانديرو افضل
اعتقد النتشة فى اللوجان مش السانديرو واسال انت تانى مع حد معاه سانديرو وفى هنا معاهم سانديرو

وربنا يقدرلك الخير

hazeme.lsawah 20-11-2012 12:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo (المشاركة 745156)
بعد ما دماغى باظت جدا وتعبت من كتير الاختيار

وطبعا اللى متابعنى هيعرف انى كنت حجزت الصنى الجديدة 2013 ولقتها مقلب وفيها مشاكل

ولغيت الحجز

دلوقتى بقول لوجان او سانديرو بس قلت سانديرو اشيك وخصوصا انى مش هفكر فى البيع ان شاء الله

كان نفسى فى حاجة فيها اوبشن زيادة شوية زى اى بى اس وتوزيع فرامل ووسائد

بس خلاص كد الموضوع هيعدى ال100 وانا مش معايا فوق ال100
قلت خلاص اتوكل على الله واجيب سانديرو 2013

عاوزة حد عنده العربية دى او شافها يكلمنى عنها

وقولولى الاختيار كده صح ولا غلط

منتظراكم وشكرا ليكم :shyy:

هاى ميسون انا حازم وكنت نائب مدير مبيعات شركة اباظة اوتو تريد مش وجية اباظة بتاع البيجو لا اباظة اوتو موزع معتمد لماركات كتيرة من ضكنها رينو
العربية السانديرو عربية كويسة واوبشن فيها كويس بس المشكلة هى سمعة الرينو فى مصر وقطع الغيار العربية مش منتشرة فى السوق قليلة جدا وطبيعى مادام العربية مش منتشرة فا بالتالى ان تجار قطع الغيار مش بيستوردو قطع غيار كتيرة فالمشكلة الى حتقعى فيها ان لو اشتيرتى العربية مش حتلاقى ليها قطع غيار غير فى التوكيل وبالتالى حتكون غالية اوووى او مش موجودة

myson medo 20-11-2012 02:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazeme.lsawah (المشاركة 800958)
هاى ميسون انا حازم وكنت نائب مدير مبيعات شركة اباظة اوتو تريد مش وجية اباظة بتاع البيجو لا اباظة اوتو موزع معتمد لماركات كتيرة من ضكنها رينو
العربية السانديرو عربية كويسة واوبشن فيها كويس بس المشكلة هى سمعة الرينو فى مصر وقطع الغيار العربية مش منتشرة فى السوق قليلة جدا وطبيعى مادام العربية مش منتشرة فا بالتالى ان تجار قطع الغيار مش بيستوردو قطع غيار كتيرة فالمشكلة الى حتقعى فيها ان لو اشتيرتى العربية مش حتلاقى ليها قطع غيار غير فى التوكيل وبالتالى حتكون غالية اوووى او مش موجودة

شكرا ليك يا حازم - بس على فكرة قطع الغيار فى التوكيل مش غالية وانتشرت عن الاول كتير
بس انا شكلى هجيب صنى والله اعلم

mostafa salama 20-11-2012 02:42 PM

انا محتار اوى عاوز اجيب عربية اتوماتك كويسة فى حدود من 80 لحد 90 الف بالكتير وممكن كمان مستعمل نضيف بس مش عارف استقر على حاجة كويسة

الساعة الآن 12:23 AM.