مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   سيراتو سياره الحوادث الاولي في مصر. (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=46266)

mohamedkamel8677 11-05-2011 11:41 PM

رد: سيراتو سياره الحوادث الاولي في مصر.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 (المشاركة 341430)
بصراحه اول ما السيراتو نزلت اتوهمت بيها وكانت عجباني واول واحد استلمها في الجمهوريه واحد صاحبي وكانت هاي لاين فضي بس الانتشار الكبير اللي حققته العربيه خلاها زي الفيات 128 فمصر وانا عن نفسي اعرف 5 زمايلي وقرايبي توفاهم الله بحوادث فعربيات سيراتو وعلي الطريق السريع 60% من العربيات اللي مخبوطه ومقلوبه علي جنب الطريق سيراتو وكل حوادث العربيات دي بتبقي حوادث موت مش اصابات مش عارف السبب والله واعلم اللي عنده رد علي الموضوع يقوللي اصلي خلاص هتجنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وارجو من ملاك السيراتو ميزعلوش مني ويا جماعه قبل محد يرد وانا عارف ان عشاق السيراتو ملاين احب اقول انا من اشد المعجبين بالعربيه واتمنيت فيوم تكون معايا بس انا بتكلم فنقطه معينه وعايز رد عليا يمكن العربيه ضعيفه او محسوده او ملبوسه انا عايز اعرف رأي الناس

العربيات دى و بعض النوعيات الأسياوية ممنوعين تماما من دخول السوق الأوروبى لعدم مطابقتهم لمواصفات الأمان لكن للأسف بسبب إرتفاع الجمارك و عدم دخول العربيات المستعملة النظيفة زى بى إم و فولكس و أودى و تويوتا أصبحت بلدنا مرتع لقمامة السيارات و أصبحنا نٌفاضل بين أحسن الأسوأ .. و هتاخد إية من بلد لسة بتفحص العربية ببصمة ماتور بورق كربون عشان العسكرى جاهل و كل المهم عندهم إن العربية مش مخبوطة و مدهونة جديد لكن ميعرفش حتى نسبة ثانى أُكسيد الكربون اللى طالع من عربيتك

hyundai2005 12-05-2011 01:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedkamel8677 (المشاركة 424465)
العربيات دى و بعض النوعيات الأسياوية ممنوعين تماما من دخول السوق الأوروبى لعدم مطابقتهم لمواصفات الأمان لكن للأسف بسبب إرتفاع الجمارك و عدم دخول العربيات المستعملة النظيفة زى بى إم و فولكس و أودى و تويوتا أصبحت بلدنا مرتع لقمامة السيارات و أصبحنا نٌفاضل بين أحسن الأسوأ .. و هتاخد إية من بلد لسة بتفحص العربية ببصمة ماتور بورق كربون عشان العسكرى جاهل و كل المهم عندهم إن العربية مش مخبوطة و مدهونة جديد لكن ميعرفش حتى نسبة ثانى أُكسيد الكربون اللى طالع من عربيتك

مرحبا بك في بلد العجائب وتسلم يا غالي عالمشاركه المتميزه
GIFT4UGIFT4U

sala77 13-05-2011 04:57 AM

السلام عليكم
انا راى يارجالة تعملوا مقارنة ومنافسة بين السيراتو والكروز
لانهم قريبين فى السعر:playing_music:

sala77 13-05-2011 04:59 AM

كان عندي واحد صاحبي عنده لانسر 1300 موديل 2004 عفشة عادية ولا رياضية ولا حاجه غيرها و جاب سيراتو السنه دي 2010 ... فضلت معاه شهرين وباعها كسر زيرو وجاب كروز لانها معجبتوش بعد اللانسر

sala77 13-05-2011 05:00 AM

كلام الاخ MITSUBISHI MAN

الساعة الآن 04:28 AM.