مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Excel - اكسيل (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=241)
-   -   رابطة مالكى الاكسل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22421)

waelsalah 21-10-2011 03:47 PM

رد: رابطة مالكى الاكسل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قائد الكتيبة (المشاركة 536638)
بكل الحزن و الأسى
من موقعي هذا أعلن التنحي عن عضويتي في
رابطة مالكي الأكسيل
:THE_PR~18:
عشان انا بيعت
بيعت ب 34500 و المشتري حكها في كبالن وقت التسجيل
فشيلت انا كوبلن و شال هوا كوبلن 57 جنية
عربيتي كانت 1500 كاملة فتيس أتوماتيك
وربنا يباركلة
بس مش عارف أركب ايه دلوأتي عاوز اركب
اركب ايه؟؟؟

هنفتقد القائد اكيد
بس ابقا طمنا عليك
والف مبروك ع البيع
واعتقد لو فى مقدرة للزيرو هيكون افضل من المستعمل
واستخير ربنا قبل اى شئ

Ahmed said_Exsel 23-10-2011 11:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 (المشاركة 536278)
اهلا بيك استاذ أحمد
من فضلك السيارة 1500 cc ولا 1300 وموديل كام وحالتها ايه من ناحية الموتور والعفشة والدهان والكماليات
عموما 1500 آخرها 35000- 36000 لو بحالة جيدة جدا

السياره موديل 94 موتور 1500 انجكشن قوى جدا ولهوش اى صوت تماما وفتيس جميل جدا وسلس وبها كامليات(تكييف_بارو_سنتر_و الزجاج عادى)والعربيه مانيوال وكانت جايه معاقين والحظر لسه مفكوف شهر 8 اللى فات وبالنسبه للفرش الداخلى بتاع بلدها وليس به خدش والتابلوه ليس به خدش ويوجد به الساعه الرقميه وشغاله اما الدهان الخارجى ميتالك لا يوجد به خدش وصاحبها بيحلفلى انها رشه على اللحم ونسسيبى تاجر عربيات وكان معايا وهو اللى جابهالى وبيقولى نفس الكلام وبيقولى من الاخر العربيه دى جديده تماما والعفشه كويسه بس محتاجه بعد التظبيطات الخفيفه __ وفيها كمان حاجه جميله جدا وكنت عايز اعرف هى فى الاكسيل ولا لا فيها جرس جميل مع باب السواق لما بيتفتح

Ahmed said_Exsel 23-10-2011 11:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed said_Exsel (المشاركة 537880)
السياره موديل 94 موتور 1500 انجكشن قوى جدا ولهوش اى صوت تماما وفتيس جميل جدا وسلس وبها كامليات(تكييف_بارو_سنتر_و الزجاج عادى)والعربيه مانيوال وكانت جايه معاقين والحظر لسه مفكوف شهر 8 اللى فات وبالنسبه للفرش الداخلى بتاع بلدها وليس به خدش والتابلوه ليس به خدش ويوجد به الساعه الرقميه وشغاله اما الدهان الخارجى ميتالك لا يوجد به خدش وصاحبها بيحلفلى انها رشه على اللحم ونسسيبى تاجر عربيات وكان معايا وهو اللى جابهالى وبيقولى نفس الكلام وبيقولى من الاخر العربيه دى جديده تماما والعفشه كويسه بس محتاجه بعد التظبيطات الخفيفه __ وفيها كمان حاجه جميله جدا وكنت عايز اعرف هى فى الاكسيل ولا لا فيها جرس جميل مع باب السواق لما بيتفتح

وكنت عايز اعرف من ملاك الاكسيل سعر الكبالن الداخليه والخارجيه وانواعهم واسعارهم وشكرا

miam0502788391 24-10-2011 03:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed said_Exsel (المشاركة 537880)

أولا مبارك عليك السيارة
ثانيا اذا كانت السيارة بالحالة اللى حضرتك ذكرتها تعتبر صفقة جيدة جدا بالسعر ده وربنا يبارك لك فيها
موضوع الجرس : الجرس اللى عندى مع فتح الكونتاك مش مع الباب

miam0502788391 24-10-2011 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed said_Exsel (المشاركة 537882)
وكنت عايز اعرف من ملاك الاكسيل سعر الكبالن الداخليه والخارجيه وانواعهم واسعارهم وشكرا

الكوبلن الداخلى مفيش منه جديد بس دور ممكن تلاقى لكن صعب تلاقى منه نوع كويس وفى الغالب لو كان موجود بيكون صينى
الكوبلن الخارجى موجود ومتوفر منه انواع كثيرة , مثلا الصينى فى حدود 60 جنيه , الايطالى بحوالى 150 جنيه , واليابانى بحوالى 220 جنيه وفى كورى كمان لكن مش متذكر سعره
فيه حل آخر ممكن تشترى الكوبلن على بعضه استيراد ( الخارجى والداخلى والمحور اللى بينهم ) وتتأكد انه مش مفتوح قبل كده من الأفيز بتاع الكوتشه تكون بتاع بلادها , ده على بعضه بيعمل حوالى 150 جنيه

الساعة الآن 04:31 PM.