مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   تقسيط السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=62)
-   -   استفسار في التقسيط 2009 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=14820)

arousi4 08-06-2009 07:08 PM

كيفية شراء عربية بالقسط سؤال ومحتاج جواب لاهل الخبرة

كنت عايز اعرف الاجراءات التى تتخذ عند شراء عربية بالتقسيط وكيفية سداد المقدم ومتى يتم استلام العربية وانهى احسن معرض من وجهة نظركم

white_blanco 08-06-2009 07:45 PM

رد: تاكسى زيرو بالقسط

طيب انتا ممكن تبيع عربيتك كملاكي مش ينفع ؟

واللي هيشتريها هيرشها من بره بس ويرخص يعني تعمل حسابك وانتا بتظبط السعر علي المصاريف اللي هيصرفها المشتري

وربنا يسهلك الامور

Saif eldien 09-06-2009 02:40 PM

رد: كيفية شراء عربية بالقسط سؤال ومحتاج جواب لاهل الخبرة

عزيزى
حدد مقدمك وضمناتك ونوع العربية التى تريدها
كل المعرض زى بعضها لا يفرقها عن بعضها اى شى لانها كلها تتعامل مع نفس البنوك وشركات التمويل الفرق ان المعرض الكبيرة بتطلب مصايف كثيرة علشان تقدر تغطى تكليفها عن طريق زيادة ربحها
ابدا بتسليم اوراق الطلب الى المعرض لا تدفع اى مبالغ مقدما الى ان تحصل على موافقة البنك وتمضى ورق القرض بتاع السيارة فى البنك وتستلم طلب الشراء من البنك
تسلم الطلب الى المعرض ومعاة مقدم السيارة وبعدها بيوم بتستلم سيارتك وحد بيروح معاك المرور لترخيص السيارة وبتطلع بوليصة التامين وفى خلال يومين على الاكثر بتكون انهيت اجراءاتك ومشيت بسيارتك بعد عمل بوليصة التامين وانهاء اجراءات السيارة
لو محتاج اى مساعد انا تحت امرك
للاستفسار السريع
0125485222

narkeed 09-06-2009 07:06 PM

رد: منتدى هااااااااااايل علشان كده ارجو المساعدة :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din (المشاركة 50931)
عزيزى انت ممكن تركب FRV<?xml:namespace prefix = o /><o:p>
بس لازم يكون فى مفردات مرتب وصورة بطاقة لم يمر عليها 7 سنوات وايصال كهرباء
للاستفسار السريع
0125485222

</o:p><STYLE>ext-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.EmailStyle15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} --> </STYLE>
ملحوظة : هيتم نقل الموضوع الى باب التقسيط حيث مكانة

ptmnlo123per171
متشكرة جدا لاهتمامك ياسيف وردك عليا....
FRV كويسة وشكلها فضاااااااااااائى بس انا بسأل عن قطع غيارها وخدمة ما بعد البيع....
مع العلم انها هاتبقى اول عربية اركبها...

طب ايه رأيكوا فى الفيرنا فيفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

AbOnOrA 09-06-2009 07:43 PM

رد: منتدى هااااااااااايل علشان كده ارجو المساعدة :)

اقتباس:

- خدمة ما بعد البيع كويسة
- قطع غيارها متوفرة ومش غالية
-لما اقدر ابيعها تجيب مبلغ مش حديدة
بدام ديه اولوياتك يبقى خليك فى شيفرولية لانوس او هيونداى فيرنا

الساعة الآن 01:56 AM.