مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   الخائفون من شراء اللوجان (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=96966)

sherifabden 08-09-2012 05:59 PM

رد: الخائفون من شراء اللوجان

وياريت ملاك اللوجان يحاولوا المشاركة في الموضوع والرد على استفسارات السادة الاعضاء بخصوص اللوجان مش انا بس اللي اشارك في الموضوع :THUMBS~220:

cutegirl 08-09-2012 07:59 PM

انا الحمد لله اشتريت لوجان اتوماتيك 2013
بعد معاناة وتردد كبير ومقارنات كتير اوى بين مستعمل فى حدود75 الف او حديد زى بيكانتو او اى تن او فيرنا او ساجا او افيو كله طبعا اوتولحد 85 الف

بس اللوجان ماشاءالله عالية عنالارض ودى ميزة جامده جدا خصوصا انى لسه جديده فى السواقة وانتوا عارفين مطبات مصر
وكمان الصالون واسع والشنطة واسعة اوى
وانا اخترت الاحمر لو ماشاءالله
من وجهه نظزرى هى الاحسن فى فئتها السعرية
وكمان انا جايباها اوفر 3 الاف بس مش خسارة فيها لانى استلما فى اقل من اسبوع وكمان بالاضافات الجديدة

spainmessi 08-09-2012 08:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cutegirl (المشاركة 755943)
بعد معاناة وتردد كبير ومقارنات كتير اوى بين مستعمل فى حدود75 الف او حديد زى بيكانتو او اى تن او فيرنا او ساجا او افيو كله طبعا اوتولحد 85 الف

بس اللوجان ماشاءالله عالية عنالارض ودى ميزة جامده جدا خصوصا انى لسه جديده فى السواقة وانتوا عارفين مطبات مصر
وكمان انا جايباها اوفر 3 الاف بس مش خسارة فيها لانى استلما فى اقل من اسبوع وكمان بالاضافات الجديدة

مبرووك وياريت لمن تستلمها تديني خلفيه عن الاتوماتيك في اللوجان لاني ان شاء الله ناوي عليى سانديرو اوتو

sherifabden 08-09-2012 11:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cutegirl (المشاركة 755943)

الف مبروك يا باشا قولي هوا في نتشة في الغيارات ولا الفتيس سلس وحلو ؟؟:THUMBS~220:

cutegirl 09-09-2012 12:14 AM

انااستلمت التلات بس متحركتش بيها البيت ورا التوكيل طلعت حطيت بنزين وسايباهافى الجراج لانه قالى هستلم ورق العربية كمان 4 او 5 ايام يعنى ان شاء اله كمن يومين
وطبعامينفعش امشى بيها من غير ورق بس معاايا ايصال استلام
بس العربية الحمد لله سهلة وى فى سواقتها
ولما ارخص وامشى بيها اسبوع هعمل تقرير عنها ان شاء الله

hero-wanted 09-09-2012 12:31 AM

انا معايا ساندريو اوتو انا مش عارف الناس ليه عماله تشتم و تهزا في ام العربية !!!!!!!!
العربية مكتسحة السوق و التوكيل مش لاحق يوفر الطلب علي العربية هو فعلا قطع الغيار غاليه شوية بس الصراحة معمرة العربية MSA عليها والله العيب الوحيد فيها هو ان الدهان الخارجي مش اد كدة و اللي يتكلم يكون ياريت معاة العربية مش اي فتي و خلاص

Neo206 09-09-2012 11:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhh_hamed (المشاركة 755151)
مفيش والله حاجة مخوفانى منها بس كلام الناس هو اللى يقلق لكن انا واخد القرار انى اجيبها وده مش دلوقتى بالعكس انا بقالى سنة متابع المنتدى والاخبار من الناس بس اكيد لازم يكون فى قلق علشان دى اول عربية زيرو الواحد هيشتريها وخايف بس الفلوس تروح فى حاجة تتعبنى بعد كده وخاصة انت عارف القرش مبقاش بيجى بسهولة اليومين دول يعنى الواحد عايز يجيب حاجة وهو مطمن مش قلقان وانا عملت استخارة وربنا يكرم ادينى نازل بكرة ان شاء الله احجز من التوكيل مو 2013 بالكاسيت الجديد وربنا المستعان

مبروك مقدما
و ربنا يديلك خيرها و يكفيك شرها و برده متنساش صلاة الاستخارة قبل كل شىء
بس ده رأى شخصى من أستخدام 8 شهور العربية بجد حلوة بسم الله ما شاء الله عليها
فى حدود أستخدامى و معلوماتى المتواضعة برده

الساعة الآن 11:19 PM.